„Veţi cunoaşte
adevărul şi adevărul vă va face liberi.” Ioan 8:32.
ADEVĂRUL
După cum este
scris: „Am crezut, de aceea am vorbit!
Şi noi credem,
şi de aceea vorbim”. 2 Corinteni 4:13
ADEVĂRUL
Astăzi pe pământ
sunt multe adevăruri, de exemplu: adevărul despre fizică, sociologie,
astronomie, medicină, despre legile sanitare etc., a căror cunoaştere aduce
mult bine oamenilor.
Noi ne referim
însă la adevărul cu privire la PLANUL DIVIN AL VEACURILOR, planul lui Dumnezeu
pentru mântuirea omenirii. Când era pe pământ Isus a spus: „Eu pentru aceasta
M-am născut şi am venit în lume, ca să mărturisesc despre adevăr. Oricine este
din adevăr ascultă glasul Meu”- Ioan 18:37. În cei trei ani şi jumătate de viaţă
publică, Isus nu S-a ocupat de vreunul din adevărurile amintite mai sus, ci a
predicat numai adevărul cu privire la planul lui Dumnezeu pentru mântuirea
oamenilor. El nu S-a referit la Platon, Socrate, Aristotel, sau la alţi oameni
celebri din lume, în ale căror socoteli Dumnezeu nu Şi-a găsit niciodată locul.
Aflăm însă că mereu S-a referit la profeţi ca: Isaia, Daniel, Ieremia şi alţi
servitori ai lui Dumnezeu care au trăit înainte de El.
Timp de trei ani
şi jumătate Isus a predicat şi a învăţat pe oameni fără bani şi fără plată.
Niciodată n-a făcut colecte de bani de la ascultătorii Săi. Celor care au
crezut în El le-a spus: „...Dacă rămâneţi în Cuvântul Meu, sunteţi în adevăr
ucenicii Mei; veţi cunoaşte adevărul, şi adevărul vă va face slobozi” - Ioan
8:31, 32.
Dacă suntem
urmaşi ai lui Isus Cristos, Domnul nostru, ne vom strădui să rămânem în
cuvântul Său, care ne dă învăţături cu privire la Dumnezeu şi la planul Său de
mântuire. Isus a spus: „Eu sunt Calea, Adevărul şi viaţa”. Apoi: „Eu sunt
lumina lumii; cine Mă urmează pe Mine, nu va umbla în întuneric, ci va avea
lumina vieţii”- Ioan 8:12. Deci, urmăm şi mărturisim adevărul cu privire la
Dumnezeu, la Isus, Domnul şi Răscumpărătorul nostru, la Împărăţia Sa, care este
leacul pregătit de Dumnezeu pentru bolile omenirii. Acest adevăr îl scoatem din
marea fântână a cunoştinţei lui Dumnezeu, BIBLIA.
Desigur, pentru
o expunere largă a acestui mare Adevăr, ar necesita câteva mii de pagini. Aici
nu vom încerca să intrăm în amănunte, ci ne vom rezuma numai la punctele
esenţiale, iar cine doreşte mai mult se va interesa singur. Vom începe cu:
Creaţia
Spre deosebire
de unele păreri ştiinţifice şi teologice, noi susţinem că relatarea din Geneza
nu se referă la crearea pământului, ci la pregătirea lui pentru a fi locuit şi
că aceasta a fost o operă progresivă, într-o perioadă de 49.000 de ani,
împărţită în epoci de câte 7.000 de ani, numite în Biblie şapte zile - Geneza
1:1-26; 2:1-3. În Biblie, cuvântul „zi” este un termen nedefinit şi se aplică
în multe feluri, la diferite perioade de timp, ca de pildă: „ziua lui Cristos”,
„ziua lui Noe”, „ziua ispitirii”, „ziua lui Napoleon”, „ziua Cezarului” etc. La
crearea omului, şase din aceste zile de câte 7.000 de ani – sau 42.000 de ani –
erau trecute şi pământul se afla într-o stare potrivită pentru a fi locuinţa
omului. Omul a fost creat deci la sfârşitul zilei a şasea şi la începutul zilei
a şaptea. A şaptea zi sau perioadă de 7.000 de ani, în care încă ne aflăm, este
dedicată experienţei omului întâi cu răul, apoi cu binele. Răul a fost permis
timp de 6.000 de ani, când omul a învăţat urmările neplăcute ale păcatului şi
nesupunerii faţă de Dumnezeu. A şaptea mie de ani din această perioadă este
dedicată restaurării progresive a omului în fericire şi viaţă veşnică.
Crearea omului
Omul a fost
creat, nu dezvoltat. El este o creatură a Creatorului, nu un produs al
evoluţiei. El a fost creat desăvârşit, în chipul şi asemănarea lui Dumnezeu. În
chipul lui Dumnezeu, adică o fiinţă inteligentă, cu capacităţi de gândire,
afecţiune, simţ moral etc., dar pe o treaptă mai joasă, potrivită condiţiei
sale pământene. În asemănarea lui Dumnezeu, adică aşa cum Creatorul are
stăpânire peste Univers, tot aşa omului i s-a dat stăpânire peste domeniul
pământesc, pe care să-l cârmuiască în armonie cu voia lui Dumnezeu, a
Creatorului.
Încercarea şi căderea omului
Omul a fost pus
la probă spre a se dovedi dacă apreciază binefacerile cu care a fost
înconjurat. El trebuia să-şi dea seama că existenţa sa a avut un început şi că
această existenţă se datora Creatorului, pe care trebuia să-L recunoască şi
să-I respecte porunca. Proba a venit prin interzicerea de a mânca din fructul
unui anumit pom. Fructul în sine nu avea nimic deosebit care să constituie un
păcat, ci nerespectarea, nesocotirea poruncii a fost păcat.
În esenţă,
Dumnezeu i-a spus lui Adam: Dacă vei asculta de porunca Mea, ca să nu mănânci,
vei trăi în veci şi te vei bucura de această împărăţie, care cu timpul se va
extinde şi va umple tot pământul, iar tu vei fi regele, stăpânul întregului
pământ. Vei fi părintele unei rase de fiinţe perfecte şi fericite şi care
împreună cu tine vor putea trăi veşnic. Dacă te vei atinge de acest pom,
mâncând dintr-însul, vei dovedi nesupunere, nesocotire, neapreciere, şi prin
urmare, nici Eu nu te voi putea socoti vrednic de poziţia în care te-am pus. În
ziua în care vei mânca din el vei muri negreşit - Geneza 2:16, 17. Te voi lipsi
de toate acestea: îţi voi lua împărăţia, te voi lipsi de viaţă şi vei deveni ce
ai fost: ţărână - Geneza 3:19.
Condamnarea omului
Cuvântul lui
Dumnezeu trebuie să rămână, fie că promite viaţă veşnică pentru ascultare, sau
moarte pentru neascultare. Adam a mâncat în deplină cunoştinţă de ceea ce-l
aştepta. Sf. Pavel spune: „Şi nu Adam a fost amăgit, ci femeia, fiind amăgită,
s-a făcut vinovată de călcarea poruncii” - 1 Timotei 2:14. În loc să se
despartă de Eva, lăsând-o să meargă în moarte, şi să se încreadă în Creator, că
îi poate crea alta, el s-a asociat la păcat şi astfel a pierdut relaţia cu Dumnezeu.
De aceea Dumnezeu l-a condamnat la moarte, nu la chin veşnic.
Adam a murit în
ziua în care a mâncat, adică n-a trecut peste 1000 de ani. Astfel citim: „Şi
toate zilele pe care le-a trăit Adam au fost nouă sute treizeci de ani, apoi a
murit” - Geneza 5:5. Deci a murit cu 70 de ani înainte de a se împlini ziua de
o mie de ani în care a fost creat şi în care a mâncat din pomul oprit. Sf.
Petru confirmă ideea că 1000 de ani este considerată ca o zi: „Dar,
preaiubiţilor, să nu uitaţi un lucru: că, pentru Domnul, o zi este ca o mie de
ani, şi o mie de ani sunt ca o zi” - 2 Petru 3:8.
Despre suflet
Omul nu are un
suflet, nici muritor nici nemuritor, ci este un suflet, adică o fiinţă vie,
care se mişcă, respiră, cugetă, plănuieşte, execută etc. Este o deosebire mare
între a avea un cal şi a fi un cal. Tot aşa şi omul: nu are un suflet, ci este
un suflet. Biblia spune clar: „Domnul Dumnezeu a făcut pe om din ţărâna
pământului, i-a suflat în nări suflare de viaţă, şi omul s-a făcut astfel un
suflet viu” - Geneza 2:7. Din unirea trupului rece şi imobil cu „suflarea de
viaţă” (în ebraică ruach, care literal înseamnă vântul vieţii) a rezultat
sufletul, adică fiinţa vie. Nimic nu se spune aici în sensul că Dumnezeu ar fi
suflat în nările omului un suflet nemuritor, adică o altă fiinţă, care la
moartea uneia, cealaltă să rămână.
Suflet nemuritor
înseamnă o fiinţă care nu poate muri, care nu poate fi nimicită. În cazul de
faţă ar însemna că odată creat, omul n-ar mai putea fi nimicit, nici chiar de
către Dumnezeu. Mintea sănătoasă, chiar şi dacă n-am avea Biblia, ne spune că
asemenea teorie nu se potriveşte cu un Dumnezeu Atotputernic şi Atotînţelept.
Dumnezeu n-ar crea fiinţe nemuritoare pe care să nu le poată îndepărta din
viaţă chiar dacă acestea ar păcătui. Dacă ar fi aşa, ar însemna că Dumnezeu ar
tolera păcatul şi ar fi limitat în înţelepciune.
Omul este deci
un suflet care respiră. Fără respiraţie, fără „suflarea de viaţă”, viaţa n-ar
fi posibilă. De aceea Dumnezeu S-a îngrijit ca în atmosferă să fie un procent
suficient de oxigen pentru menţinerea vieţii sufletelor care respiră.
Iov spune: „Dacă
Dumnezeu ar lua seama numai la Sine şi ar strânge la Sine suflarea şi
respiraţia dată făpturilor, atunci tot ce este carne ar pieri şi omul s-ar
întoarce în ţărână” - Iov 34:14, 15.
Despre moarte
Se spune că în
viaţă nimic nu este mai sigur ca moartea. Dumnezeu i-a spus lui Adam că va muri
dacă va fi neascultător. Şi Adam a murit în realitate. Toţi urmaşii lui mor.
Sf. Pavel spune: „...moartea a venit prin om” - Romani 5:12. „Toţi mor în Adam”
- 1 Corinteni 15:21, 22. Fiecare ştie că are sa moară. „Cei vii ştiu că vor
muri, dar cei morţi nu ştiu nimic” - Eclesiastul 9:5. Experienţa umană confirmă
întru totul învăţătura Bibliei.
Ce este deci
moartea? Ştiinţific şi biblic, moartea este absenţa vieţii – stingere. După
unele idei nescripturale, se afirmă însă că moartea nu înseamnă altceva decât
dezbrăcarea de un veşmânt şi îmbrăcarea cu altul, sau cum ar fi trecerea
dintr-o încăpere în alta.
Biblia însă
spune altfel: ea spune că moartea înseamnă moarte, că morţii nici nu se bucură,
nici nu suferă, că în moarte omul este absolut inconştient – nu ştie nimic –
nici despre sine, nici despre ceilalţi, şi dacă n-ar fi o înviere din morţi, omul
ar fi pentru totdeauna pierdut – Iov 3:13-19; Ecles. 9:10; Ioan 3:16. Biblia
mai spune: „Suflarea lor trece, se întorc in pământ, şi în aceeaşi zi le pier
şi planurile lor” - Psalmul 146:4. Dacă o creatură moartă nu poate gândi,
atunci, bineînţeles, nu poate fi conştientă. Şi dacă nu poate fi conştientă,
atunci ar fi imposibil să fie fericită când ar fi în rai, potrivit unor
afirmaţii.
Despre nemurire
La început numai
Dumnezeu avea nemurire. „A Împăratului veşniciilor, a nemuritorului,
nevăzutului şi singurului Dumnezeu să fie cinstea şi slava în vecii vecilor!” –
1 Timotei 1:17. Aşadar, dacă numai Dumnezeu avea nemurire, toţi ceilalţi,
inclusiv îngerii, trebue să fie muritori. A fi muritor nu înseamnă a muri. De
exemplu, îngerii sunt muritori, totuşi ei nu mor. A fi muritor înseamnă a fi
supus morţii, în caz că se fac fapte vrednice de moarte. Cineva poate să fie
muritor şi să trăiască veşnic dacă trăieşte în armonie cu voia lui Dumnezeu.
Dacă Adam nu păcătuia, nu murea niciodată. Tot aşa omenirea, când va fi
restabilită va putea trăi veşnic dacă va trăi în armonie cu legile lui
Dumnezeu.
Numai natura
divină posedă viaţă în sine; toate celelalte naturi depind de prima mare cauză
a vieţii, de Creator, pentru continuarea vieţii lor. Acum, Domnul nostru Isus,
de la învierea Sa, are şi El nemurirea. Astfel citim, că Tatăl a dat şi Fiului
să aibă viaţă în Sine Însuşi - Ioan 5:26. Înainte de a veni pe pământ, El n-a
avut nemurire, natură divină. Aceasta a primit-o numai la înviere ca răsplată
pentru credincioşia Sa - Filipeni 2:7-9; Matei 28:18. Scripturile arată că şi
adevărata Biserică a lui Cristos va primi nemurire ca răsplată pentru
credincioşie - 1 Ioan 3:2; Filipeni 3:21; Romani 2:7; 8:29; 2 Petru 1:4.
Despre iad
Cuvântul iad nu
înseamnă foc sau chin, cum au fost învăţaţi oamenii în general să creadă.
Cuvintele infern şi iad din Vechiul Testament sunt traduse din cuvântul ebraic
şeol, care înseamnă stare de inexistenţă, prin urmare, uitare, starea celui
care este în groapă, în mormânt. Echivalentul acestuia în Noul Testament este
cuvântul grecesc hades. Tartaroo sau tartarus este atmosfera pământului, numită
în unele traduceri adânc - Vezi 2 Petru 2:4; Apoc. 20:3. Locul focului este o
expresie simbolică, zugrăvind distrugerea completă, anihilarea celor incorigibili.
Diferitele
expresii ale Domnului nostru din care s-ar putea deduce foc şi chin sunt
parabole, nu lucruri literale. A le interpreta altfel decât simbolic ar însemna
a le schimba sensul. De pildă, dacă oile îi simbolizează pe oamenii buni iar
caprele pe cei răi sau îndărătnici, atunci focul trebuie să însemne distrugere,
nimicire. Focul nu păstrează, ci consumă, mistuie, nimiceşte.
Tot astfel, dacă
parabola cu Bogatul şi săracul Lazăr ar fi literală, atunci şi sânul lui Avraam
în care era fericit Lazăr ar trebui luat literal, şi desigur nu mulţi din
milioanele pământului – care au avut parte de sărăcie şi bube – ar putea intra
acolo; Lazăr şi încă unul sau doi l-ar fi umplut. În acest caz, bubele şi
zdrenţele lui Lazăr ar trebui luate literal – dacă acestea ar fi motivele
pentru care cineva poate avea parte să ajungă în sânul lui Avraam.
Şi ne întrebăm:
oare câţi dintre cei care văd că pilda trebuie luată literal umblă în zdrenţe
şi buboşi pentru a ajunge şi ei în sânul lui Avraam!? (O explicaţie raţională
şi pe larg a acestei pilde se găseşte în broşura „Ce spun Scripturile despre
iad”.)
Despre Satan
Spre deosebire
de o părere destul de răspândită, că Satan este numai principiul răului în
sine, noi credem în existenţa unei persoane cu acest nume, a unei fiinţe
inteligente, puternice. El nu a fost totdeauna Satan, împotrivitor, ci a ajuns
mai târziu să fie ceea ce este, în urma îngâmfării şi decăderii sale. Numele
său adevărat era la început „Lucifer”, care înseamnă „steaua dimineţii” -
Ezechiel 28:13-19.
Profetul Isaia,
în cap. 14:12-15, spune despre căderea lui Satan: „Cum ai căzut din cer,
Luceafăr strălucitor, fiu al zorilor! Cum ai fost doborât la pământ, tu,
biruitorul neamurilor! Tu ziceai în inima ta: „Mă voi sui în cer, îmi voi
ridica scaunul de domnie mai presus de stelele lui Dumnezeu; voi şedea pe
muntele adunării dumnezeilor, la capătul miazănoaptei; mă voi sui pe vârful
norilor, voi fi ca Cel Prea Înalt.” Dar ai fost aruncat în locuinţa morţilor,
în adâncimile mormântului!”
Isus a spus despre
Lucifer: „Am văzut pe Satan căzând ca un fulger din cer” - Luca 10:18. A căzut
din graţia lui Dumnezeu, s-a degradat şi
numele lui a fost schimbat, şi de atunci este cunoscut în Scripturi ca
Balaurul, Şarpele cel vechi şi Satan - Apocalipsa 20:1-3. Cuvântul „Şarpe”
înseamnă înşelător, şi unul din mijloacele favorite ale lui Satan în toate
timpurile a fost înşelarea, pe care a practicat-o printre oameni. Prin minciuni
şi înşelări, el a introdus în capul oamenilor învăţături false, orbindu-i faţă
de Cuvântul adevărat al lui Dumnezeu - 2 Corinteni 4:3-4.
Cuvântul
„Balaur” înseamnă animal de pradă sau cel care rupe. Satan a căutat să
nimicească tot ceea ce a fost drept. El a pricinuit persecuţia şi moartea
profeţilor. Tot el a pus la cale urmărirea lui Isus prin intermediul
fariseilor. Ţinta lui este să distrugă tot ceea ce-i drept şi pe toţi cei ce
hotărăsc să-L urmeze pe Isus - 2 Timotei 3:12.
Cuvântul
„Diavol” înseamnă bârfitor, defăimător. Satan L-a defăimat pe Dumnezeu în
grădina Edenului, şi L-a acuzat şi defăimat pe Domnul Isus şi pe ucenicii Săi
de atunci şi până acum. Isus spune despre el că este un mincinos şi tatăl
minciunii - Ioan 8:44.
Despre Sf. Treime
Există două
Treimi: una a crezurilor şi alta a Bibliei. Noi credem în cea din urmă. A
crezurilor înseamnă: 1x3=1 şi 3x1=1. A Bibliei este aceasta: Tatăl este din
veşnicie, adică fără început - Psalmul 90:2. Fiul nu este din veşnicie, ci a
avut un început. Sf. Pavel spune despre Isus: „El este chipul Dumnezeului celui
nevăzut, Cel întâi-născut din toată zidirea” - Coloseni 1:15. Însuşi Domnul
Isus ne spune că este ÎNCEPUTUL zidirii lui Dumnezeu - Apocalipsa 3:14.
Cuvântul „tată” înseamnă dătător de viaţă. Cuvântul „fiu” înseamnă primitor de
viaţă - Ioan 5:26. Astfel viaţa Fiului a venit de la Tatăl. Tatăl posedă
dintotdeuna natura divină, nemurirea. Fiul n-a avut această natură înainte de a
veni pe pământ. El a primit-o numai la înviere, ca răsplată a umilirii şi
supunerii Sale până la moarte - Filipeni 2:8-11. Spiritul sfânt este o putere,
nu o persoană. Această putere emană, provine de la Tatăl şi de la Fiul şi este
agentul lor pentru îndeplinirea scopurilor bune ale Autorului şi Creatorului
Divin şi ale Fiului Său, Domnul nostru. Versetul 7 din 1 Ioan cap. 5 nu se
găseşte în original, ci a fost adăugat pentru a da oarecare culoare biblică
Treimii nescripturale. Tatăl şi Fiul sunt una în scop, plan şi acţiune, după
cum credincioşii Domnului sunt una cu El, nu în persoană, ci în spirit, scop şi
cale - Ioan 17:20-23.
Despre naşterea lui Isus
Isus a avut trei
existenţe. S-a născut de trei ori pe trei trepte de viaţă diferite, în trei
perioade de timp diferite. Amestecarea acestora duce la confuzie, dar
înţelegerea lor umple inima de dragoste şi apreciere pentru Iubitorul de
oameni, iubitul Fiu al lui Dumnezeu şi Răscumpărătorul nostru.
1. În starea Sa preumană, Isus nu Se
numea Isus, numele Său era Logosul, Cuvântul, Cuvântătorul - Ioan 1:1-3. El
poseda o natură asemenea celei îngereşti, dar nu cea divină, pe care o avea
numai Tatăl. Era de natura Arhanghelului, îngerul de cel mai înalt grad.
2. Când a venit pe pământ,
născându-Se din Fecioara Maria, El a lăsat natura Sa spirituală şi a luat
natura umană desăvârşită. Pe pământ El a fost om desăvârşit, nu Dumnezeu
încarnat. Sf. Ioan spune: „Cuvântul S-a făcut trup...” - Ioan 1:14. Adică,
Logosul a devenit om, născut de Fecioara Maria prin puterea nemărginită a lui
Dumnezeu, desăvârşit, curat, fără pată, separat de păcătoşi - Evrei 2:14,7:26.
El a venit să răscumpere pe Adam, adică să dea un preţ corespunzător pentru el.
Adam n-a fost înger încarnat şi de aceea Isus nu putea fi echivalentul lui în
starea Sa preumană, ca arhanghel. Apoi, dacă Isus era Dumnezeu Tatăl încarnat,
atunci era mai mult decât a fost Adam. Dreptatea lui Dumnezeu nu putea primi o
asemenea jertfă ca preţ de răscumpărare - Matei 5:38; 20:28.
3. La învierea Sa ca fiinţă
spirituală, Isus a devenit chipul Tatălui - Evrei 1:3. Atunci El a primit natura divină şi acum
posedă nemurirea şi şade la dreapta Tatălui în ceruri - Evrei 10:12-13,
aşteptând timpul când va pune pe toţi vrăjmaşii sub picioarele Sale - Psalmul
110:1-2; Faptele Ap. 3:19-21; 1 Corinteni 15:24-28.
Despre preţul de răscumpărare
Adam şi toţi
urmaşii săi se află sub sentinţa morţii. Adam a murit. Toţi urmaşii săi mor.
Pentru a scăpa de această condamnare, cineva trebuia să plătească preţul
răscumpărării lor. Preţul era: un om desăvârşit a călcat porunca şi a murit –
un alt om desăvârşit, nu un înger, trebuia să moară şi să plătească acest preţ,
pentru ca omul să poată fi liber. Isus a dat preţul pe Golgota. După patruzeci
de zile S-a înălţat la cer şi a pus acest preţ în mâinile Justiţiei divine,
care condamnase pe om la moarte. Prin urmare, Adam şi rasa lui sunt liberi să
iasă din mormânt. Pedeapsa cu moartea nu mai planează asupra lor. Dar, dacă
este aşa, de ce n-a revenit Adam la viaţă şi de ce mai mor oamenii?
Alegerea Bisericii
Imediat ce Isus
S-a înălţat la cer, condiţiile au fost îndeplinite pentru ca moartea să fie
oprită, oamenii să nu mai moară, iar Adam şi toţi urmaşii lui să revină la
viaţă. Însă planul lui Dumnezeu prevedea mai întâi alegerea unui anumit număr
de oameni, care în urma unui proces de dezvoltare spirituală să fie schimbaţi
de la natura pământească la cea cerească. Aceştia sunt Mica Turmă căreia „Tatăl
are plăcerea să-i dea împărăţia” – Luca 12:32. Sf. Ioan spune că această mică
turmă este compusă din 144.000 de membri - Apoc.14:1, 3. O turmă în adevăr mică
în comparaţie cu milioanele de oameni care au trăit pe pământ şi au auzit
despre Evanghelie -Vestea bună.
Întregul veac
creştin a fost dedicat în principal alegerii acestei clase, şi nu convertirii
lumii la Cristos. Îndrumarea Domnului în această privinţă este clară:
„Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile...şi învăţaţi-i să păzească
tot ce v-am poruncit” - Matei 28:19-20. De asemenea, robilor Săi le-a spus:
Puneţi talanţii pe care vi i-am încredinţat în negoţ până Mă voi întoarce -
Luca 19:13-14. Predicarea Evangheliei în tot acest timp, cum că Împăratul se va
întoarce spre a-Şi exercita puterea împărătească, a fost făcută lumii numai ca
MĂRTURIE, şi nu pentru a-i converti pe toţi. Dovada la aceasta este că cei care
îl urau au reacţionat faţă de această veste spunând: „Nu voim ca omul acesta să
împărăţească peste noi”. Luca 19:14.
Când numărul
celor aleşi va fi complet şi lucrarea lor de mărturie încheiată, Biserica va
deveni Mireasa lui Cristos, schimbată fiind de la starea pământească la cea
cerească – Apoc. 20:4-6; 19:6-7; Filipeni 3:20-21. Aceştia împreună cu Isus vor
fi regi şi preoţi ai lui Dumnezeu şi vor domni cu El o mie de ani, pentru
binecuvântarea întregii rase umane. Atunci va fi timpul convertirii generale, a
celor nealeşi acum. Atunci li se vor deschide ochii naturali şi ochii
înţelegerii, pentru a cunoaşte pe Dumnezeu - Isaia 25:6-9; Matei 19:27-28;
Apocalipsa 2:26-27; 3:21.
Despre a doua venire a lui Cristos
Cristos vine a
doua oară nu să nimicescă lumea şi să ardă pământul. El vine să facă tocmai
contrariul, să înlăture pe Diavol ca să nu mai stăpânească pe pământ, să
sfărâme domnia apăsătoare a păcatului, a morţii, a fărădelegii şi a oricărui
lucru rău, iar în locul acestora să instaureze dreptatea, binele şi viaţa
veşnică, pierdute prin Adam în Eden. El nu mai vine ca om, cum a venit întâia
oară. Trupul Său pământesc l-a dat drept preţ de răscumpărare pentru Adam şi
pentru urmaşii lui. El a înviat ca fiinţă spirituală divină, glorioasă - 1
Petru 3:18.
Să notăm cu câtă
tărie vorbeşte profetul Isaia despre dânsul: „Întăriţi mâinile slăbănogite şi
întăriţi genunchii care se clatină. Spuneţi celor slabi de inimă: Fiţi tari, şi
nu vă temeţi! Iată, Dumnezeul nostru, răzbunarea va veni” (pe Satan şi pe
agenţii lui) - Isaia 35:3, 4; Ţefania 2:2; 2 Petru 3:10-13; Apoc. 19:19-20. El
vine cu răsplătire pentru cei care L-au urmat în veacul de acum – Ioan 14:2;
Matei 19:28. Vine să salveze din păcat pe toţi cei răscumpăraţi cu viaţa Sa,
deschizându-le un nou drum, o ocazie favorabilă de a-şi câştiga viaţa pierdută
prin tatăl lor, Adam - Matei 26:28; Evrei 8:2-6; Isaia 57:14-19. Atunci se vor
deschide ochii orbilor, se vor deschide urechile surzilor, atunci şchiopul va
sări ca cerbul şi limba mutului va cânta - Isaia 35:1-10; 32:1-4; 65:14-25 şi
11:1-9.
Isus a declarat:
„Toată puterea Mi-a fost dată în cer şi pe pământ”. Oamenii nu-L vor mai vedea
cu ochii naturali, ci cu ochii înţelegerii, după lucrările pe care le va face. Aşa
cum nici pe Satan nu-l văd cu ochii naturali, ci văd, înţeleg, ştiu că el face
răul din lume. Domnul a spus adresându-Se ucenicilor: „Peste puţină vreme,
lumea nu Mă va mai vedea, dar voi Mă veţi vedea”, fiindcă urmaşii Săi
credincioşi vor fi schimbaţi la natură spirituală - Ioan 14:19, 2, 3.
Împărăţia lui Cristos
Instaurarea pe
pământ a împărăţiei lui Cristos va fi cel mai mare eveniment din istoria
omenirii. Ne gândim la rugăciunea Domnului nostru: „Vie împărăţia Ta, facă-se
voia Ta, precum în cer aşa şi pe pământ”. Dacă creştinii şi lumea în general
şi-ar da seama ce va aduce această împărăţie şi ce va însemna pentru ei, ar
dori-o mult mai mult şi ar repeta cu mai multă ardoare rugăciunea Domnului
nostru. Iată ce scrie prorocul Mica, având o viziune despre această
binecuvântată împărăţie: „În vremurile de pe urmă muntele Casei Domnului va fi
întemeiat tare, ca cel mai înalt munte, se va înălţa deasupra dealurilor şi
popoarele vor veni grămadă la el. Neamurile se vor duce cu grămada la el şi vor
zice: Veniţi, haidem să ne suim la muntele Domnului, la Casa Dumnezeului lui
Iacov, ca să ne înveţe căile Lui şi să umblăm pe cărările Lui! Căci din Sion va
ieşi legea şi din Ierusalim Cuvântul Domnului. El va judeca între multe
popoare, va hotărî între neamuri puternice, depărtate. Din săbiile lor îşi vor
făuri fiare de plug şi din suliţele lor cosoare; nici un neam nu va mai trage
sabia împotriva altuia şi nici nu vor mai învăţa să facă război, ci fiecare va
locui sub viţa lui şi sub smochinul lui şi nimeni nu-l va mai tulbura! Căci
gura Domnului oştirilor a vorbit” - Mica 4:1-4.
Despre Mileniu
Mileniu înseamnă
o mie de ani şi în Biblie desemnează perioada de domnie a lui Cristos, în
decursul căreia va avea loc învierea morţilor şi judecata lumii în general -
Matei 25:31, 32 - a celor care nu se judecă acum, în acest veac. Pe pământ se
va instaura dreptatea, pacea, iubirea, viaţa veşnică pentru cei ascultători. La
sfârşitul miei de ani tot pământul va fi ca Grădina Edenului. Sf. Ioan descrie
acel timp astfel: „El va şterge orice lacrimă din ochii lor. Şi moartea nu va
mai fi....pentru că lucrurile dintâi au trecut. Cel care şedea pe scaunul de
domnie a zis: Iată, Eu fac toate lucrurile noi” - Apocalipsa 21:4-5. „Ţara
pustiită va fi lucrată iarăşi, de unde până aici era pustie în ochii tuturor
trecătorilor” - Ezechiel 36:34.
Mileniul este a
şaptea mie de ani, sau ultima mie de ani din mai-marea zi a şaptea a săptămânii
de creare a lui Dumnezeu. Toţi cei care studiază Biblia cred, conform
cronologiei biblice, că 6.000 de ani de la crearea lui Adam au trecut şi acum
suntem la începutul celei de-a şaptea mie de ani, sau în zorile vârstei
Milenare, în pragul Împărăţiei lui Cristos sau a Epocii de Aur. Să nu ni se
pară ciudat dacă înainte de a începe această măreaţă împărăţie de pace sunt şi
vor mai fi încă tulburări pe pământ. Acestea sunt mijloacele lui Dumnezeu
pentru dezintegrarea lumii vechi, sau, după expresia ap. Petru, topirea cerului
şi a pământului vechi, pentru ca în locul acestora să fie instaurate un cer nou
şi un pământ nou - 2 Petru 3:10-13. Vezi şi Ţefania 3:8-9.
În curând
oamenii vor fi martori ai inaugurării împărăţiei lui Dumnezeu pe pământ, cu
binecuvântările promise. Creşterea cunoştinţiei în toate domeniile din ultimul
secol, în transporturi, comunicaţii, medicină, industrie etc., nu sunt decât
pregătiri şi pregustări ale binecuvântărilor care în curând vor umple pământul.
Despre ziua de judecată
Ziua de judecată
va fi o zi de bucurie, nicidecum o zi de groază, cum cred mulţi. Isus cel iubit
a răscumpărat omenirea ca să o judece în dreptate, cu scopul de a o restaura la
viaţă şi fericire veşnică. Ce frumos sună cuvântul Domnului în această
privinţă: „Dumnezeu, în adevăr, n-a trimis pe Fiul Său în lume ca să judece
lumea (în înţelesul de a-i da altă sentinţă de condamnare veşnică, pe lângă cea
moştenită de la Adam – moartea) ci ca LUMEA SĂ FIE MÂNTUITĂ PRIN EL” - Ioan
3:14-17. David spune despre această Împărăţie în Psalmul 72:1-9: „Dumnezeule,
dă judecăţile Tale împăratului, şi dă dreptatea Ta fiului împăratului! Şi El va
judeca pe poporul Tău cu dreptate, şi pe nenorociţii Tăi cu nepărtinire. Munţii
vor aduce pace poporului, şi dealurile de asemenea, ca urmare a dreptăţii Tale.
El va face dreptate nenorociţilor poporului, va scăpa pe copiii săracului, şi
va zdrobi pe asupritor. Aşa că se vor teme de Tine, cât va fi soarele şi cât se
va arăta luna, din neam în neam; va fi ca o ploaie, care cade pe un pământ
cosit, ca o ploaie repede, care udă câmpia. În zilele lui va înflori cel
neprihănit, şi va fi belşug de pace până nu va mai fi lună. El va stăpâni de la
o mare la alta, şi de la Râu până la marginile pământului. Locuitorii pustiei
îşi vor pleca genunchiul înaintea Lui, şi vrăjmaşii vor linge ţărâna” - Ps.
72:8, 9.
Profetul Isaia
de asemenea, referindu-se la ziua de judecată, spune: „...Când se împlinesc
judecăţile Tale pe pământ, locuitorii lumii ÎNVAŢĂ DREPTATEA” - Isaia 26:8-9.
La această zi se
referă ap. Pavel când spune: „Pentru că a rânduit o zi, în care va judeca lumea
după dreptate, prin Omul pe care L-a rânduit pentru aceasta şi despre care a
dat tuturor oamenilor o dovadă netăgăduită prin faptul că L-a înviat din
morţi...” – Faptele Ap. 17:31. Judecăţile lui Dumnezeu nu sunt încă pe pământ
şi de aceea oamenii învaţă şi practică încă nedreptatea. Ziua de judecată va fi
ziua în care rânduielile de pe pământ vor fi aşezate pe o bază dreaptă, după
măsura dreptăţii lui Dumnezeu – Isaia 28-17. Ziua de judecată este deci aceeaşi
cu ziua de o mie de ani a Împărăţiei lui Cristos pe pământ, nu o zi de 24 de ore.
După cum cei care s-au predat Domnului acum, în acest veac creştin, se judecă
în cursul vieţii lor actuale, iar la sfârşitul alergării Judecătorul dă
sentinţa, tot aşa se va judeca şi lumea, în cursul zilei ei de judecată.
Despre restabilire
Dacă o calamitate
naturală sau intemperiile naturii au produs stricăciuni unei case şi acea casă
a fost refăcută în starea ei de mai înainte, spunem că a fost restaurată.
Dumnezeu a creat pe om desăvârşit. L-a făcut şi l-a aşezat în Grădina Edenului,
numită rai. Au venit apoi furtuna şi vântul amăgirii şi păcatului, care l-au
ruinat pe om, lipsindu-l de viaţă şi de locuinţa sa fericită, raiul. La prima
Sa venire, Cristos a venit să-l răscumpere – 1 Ioan 2:2. După un timp El se
întoarce ca să-l RESTAUREZE. Omul deci a pierdut dreptul la viaţă. Isus îi va
reda dreptul la viaţă. Omul a pierdut raiul. Sub conducerea lui Isus tot
pământul va deveni un rai - Ezechiel 36:34-36. Urmaşii omului au fost şi ei
pierduţi, Cristos îi va învia pe toţi care sunt în morminte – Ioan 5:28-29.Ps.22:29.
– şi le va da posibilitatea să-şi câştige viaţa veşnică. Aceasta înseamnă
Restaurare sau Restabilire.
Sf. Petru,
vorbind despre timpurile restaurării sau restabilirii, spune: „Şi să trimită pe
Cel ce a fost rânduit mai dinainte pentru voi: pe Isus Hristos, pe care cerul
trebuie să-L primească, până la vremurile aşezării din nou a tuturor
lucrurilor: despre aceste vremuri a vorbit Dumnezeu prin gura tuturor sfinţilor
Săi proroci din vechime” – Faptele Ap. 3:20, 21.
Despre înviere
Biblia spune că
morţii sunt morţi, nu sunt vii, în rai, în purgatoriu sau în iadul de foc,
potrivit părerilor unora. Omul a fost trimis în pământul din care a fost luat,
în mormânt, din cauza neascultării - Geneza 3:19. Morţii nu ştiu nimic, sunt
inconştienţi tot timpul cât stau în mormânt. Ultimul gând dinaintea adormirii
în moarte va fi primul gând la trezire în dimineaţa învierii – „căci în
locuinţa morţilor în care mergi, nu este lucrare, nici chibzuială, nici
ştiinţă, nici înţelepciune” - Eclesiastul 9:10. Nu toţi oamenii vor învia
deodată, ci pe rând, fiecare la rândul cetei lui - 1 Cor 15:22-23. Pare
raţional să gândim că primii care vor veni la înviere vor fi cei care au murit
la urmă – Matei 19:30; 20:16. O mie de ani sunt prevăzuţi de Dumnezeu pentru
învierea şi restaurarea miliardelor de oameni care au trăit de la Adam încoace.
După ce noua
epocă va fi introdusă, iar cei din generaţia existentă la timpul deschiderii ei
vor fi fost bine porniţi pe Calea Sfinţeniei - Isaia 35:8 - va începe trezirea
din morminte a celor adormiţi. Cei care vor fi în viaţă, gustând din
binefacerile noii stări de lucruri sub domnia lui Cristos, vor dori să aibă cu
ei pe cei dragi ai lor: părinţi, copii, fraţi, surori etc. În acest scop ei vor
îndrepta rugăciuni către Cristos, autoritatea învierii. Astfel Scriptura spune:
„Înainte ca să Mă cheme, le voi răspunde; înainte ca să isprăvească vorba, îi
voi asculta!” - Isaia 65:24. Astfel va
continua întreaga mie de ani ai epocii învierii şi restaurării neamului omenesc
la desăvârşire umană şi fericire pe pământ - Isaia 35:8-10.
La înviere
oamenii se vor trezi în corpuri întregi, nu mutilate, dacă aşa au fost când au
intrat în mormânt. Caracterul pe care îl dezvoltă în viaţa de acum, cu toate
virtuţile sau cu toate defectele, va fi pus în acel corp. Sub domnia lui
Cristos, fiecare va fi ajutat după necesităţi să-şi transforme caracterul
într-unul desăvârşit, „după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu”, cum era omul
Adam la început. Proporţional cu înaintarea făcută în dezvoltarea caracterului,
va progresa şi desăvârşirea fizicului uman. Astfel că la sfârşitul miei de ani,
toţi vor fi desăvârşiţi mintal, moral şi fizic. Desigur, toţi cei neascultători
vor fi complet îndepărtaţi din viaţă, în moartea a doua, din care nu mai este
revenire - Faptele Ap. 3:22, 23.
Opera învierii
va fi o operă măreaţă. Va fi minunea minunilor. Această minune va fi înfăptuită
de Cristos, căruia „I S-a dat toată puterea în cer şi pe pământ”, tocmai în
acest scop - Matei 28:18; Psalmul - 110:2; Romani 8:19-21. El deţine cheile
morţii şi ale locuinţei morţilor (mormântul) ca să deschidă. Deschiderea unei
închisori înseamnă eliberarea robilor. Şi tocmai aceasta va fi lucrarea Regelui
Isus, timp de o mie de ani. Vezi Isaia 61:1-3; Apoc. 1:18; 20:1-3; 1 Corinteni
15:21-26.
Despre pământ
Pământul nu va
fi niciodată ars; a fost făcut ca să rămână veşnic - Isaia 45:18. „Pământul
rămâne veşnic în picioare” - Eclesiastul 1:4; Ezechiel 36:34-35, şi va fi
locuinţa desăvârşită a omului desăvârşit. Ipoteza că la o cutare dată se va izbi
de o cutare sau cutare stea şi se va dezintegra, este o speculaţie goală din
partea unora care ar dori să-şi vadă sau audă numele menţionat, dacă este
posibil, în primele rubrici de ştiri. Teologia despre arderea pământului nu
este scripturală. Nici chiar un om dacă este sănătos la minte nu-şi face o casă
ca apoi s-o ardă.
Cele câteva
Scripturi despre arderea cerului şi a pământului sunt expresii simbolice, nu
literale, referindu-se la distrugerea unor stări de lucruri sociale şi
religioase, după care va urma clădirea şi aşezarea altor stări sociale şi
religioase numite în Scripturi „cer nou” şi „pământ nou”, sub supravegherea
directă a Regelui Isus. Vezi 2 Petru 3:10-13; Evrei 12:26-29; Apoc. 21:1-5;
Hagai 2:6-9, 21-22; Ţefania 3:8-9.
Despre legăminte
Biblia vorbeşte
despre trei legăminte mari:
a) Legământul
Avraamic sau Legământul Făgăduinţei
b) Legământul
Legii
c) Legământul
cel Nou.
Nerecunoaşterea
acestora a dus şi duce pe mulţi în mare confuzie, în încercarea lor de a
explica anumite profeţii. În Galateni 4:21-31, sf. Pavel declară că cele două
femei ale lui Avraam reprezintă două legăminte, şi anume: legământul sub care
se dezvoltă biserica lui Cristos în perioada sau veacul Evangheliei a fost
simbolizat prin femeia Sara, iar legământul sub care s-a dezvoltat sămânţa
naturală a lui Avraam - poporul evreu - a fost prefigurat prin femeia Agar.
Pavel ne mai spune că ambele legăminte nasc urmaşi, dar cu deosebirea că unul,
cel reprezentat prin Sara, naşte fii liberi, care să fie moştenitori ai
împărăţiei, pe când cel reprezentat prin Agar naşte servitori - Evrei 3:1-6.
Abandonarea de
către Avraam a femeii sale Agar şi fuga ei în pustie arată că Israelul natural
urma să fie lipsit un timp de favoare, până când Sara, femeia legitimă a lui
Avraam, avea să-l nască pe Isaac, fiul lui Avraam prin făgăduinţă, Isaac
reprezentând pe Isus şi pe urmaşii Săi adevăraţi – Evrei 3:6; Galateni 3:16, 29;
4:28.
Legământul Sara
a început să nască fii la botezul Domnului nostru în Iordan şi continuă cu toţi
aceia care părăsesc lumea cu păcatul şi scopurile ei, şi se înrolează ca
voluntari în armata lui Cristos – Luca 18:28-30 – până la completarea
Bisericii. Când această lucrare a vârstei Evangheliei va fi terminată, atunci
va începe altă lucrare, sub alt legământ, aşa cum este ilustrat prin faptul că
după moartea Sarei, Avraam s-a căsătorit cu Chetura. Potrivit cu Ieremia
31:31-34, acest legământ nou va fi încheiat mai întâi cu casa lui Israel şi a
lui Iuda, apoi se va extinde la toate neamurile pământului - Romani 2:9, 10;
Faptele Ap. 15:14-17; Zaharia 8:21-23. Sub acel legământ, legea lui Dumnezeu va
fi scrisă, nu pe table de piatră, cum a fost cu primul legământ, ci va fi
scrisă în inima fiecărui individ şi va fi pusă înăuntrul tuturor celor care vor
fi în judecată. Aceasta va însemna un proces susţinut şi amănunţit de informare
şi reeducare în dreptate şi de supunere la reglementările divine, supunere care
va constitui proba de viaţă veşnică sau de moarte veşnică. Vezi Ioan 17:3;
Faptele Ap. 3:23.
Moartea a doua
În cartea
Apocalipsei 20:14 se vorbeşte despre o moarte care este numită moartea a doua.
Aceasta înseamnă o stingere definitivă din viaţă, spre deosebire de prima
moarte, care este comparată cu un somn, din care te trezeşti – Ioan 11:11. Rasa
umană a fost răscumpărată din prima moarte, prin moartea voluntară a lui Isus.
De aceea, toţi cei care au avut parte de moartea venită prin neascultarea
tatălui nostru Adam vor avea o ocazie deplină şi favorabilă, prin înviere, de a
intra sub condiţiile Noului Legământ. Cei care vor dovedi nesupunere şi
împotrivire după ce vor fi luminaţi cu Spirit sfânt asupra tuturor
aşezămintelor lui Dumnezeu, vor fi tăiaţi de la viaţă, stingere definitivă,
deoarece nu se va mai da altă răscumpărare pentru aceştia. „Iazul de foc”,
spune Apocalipsa, „este moartea a doua”, focul reprezentând eliminarea completă
din viaţă, fiindcă ceea ce arunci în foc se mistuie, nu continuă veşnic.
În veacul
Evangheliei în care încă ne aflăm, numai cei care au fost luminaţi de Cuvânt şi
au primit CONCEPEREA cu Spirit sfânt, şi care totuşi se întorc la păcat sau
resping SÂNGELE care i-a răscumpărat, numai aceia sunt acum pe drumul pierzării
definitive, în moartea a doua. Vezi Evrei 6:4-6; 10:26-27 şi 2 Petru 2:1-22.
Despre legarea, dezlegarea şi nimicirea lui Satan
Sf. Pavel ne
spune că „întreaga lume geme şi suspină sub povara păcatului şi a
deşertăciunii, la care a fost supusă – nu de voie – ci din pricina celui ce a
supus-o, cu nădejdea însă că şi ea va fi eliberată de sub această stare, pentru
a avea parte de slobozenia slavei copiilor lui Dumnezeu” - Romani 8:19-21.
Satana este deci autorul relelor din această lume. El a pus la cale şi omorârea
lui Abel, fiul lui Adam - Geneza 4:8. De atunci şi până astăzi oamenii – fii ai
aceluiaşi tată, fraţi din acelaşi sânge – se duşmănesc unii pe alţii şi ajung
chiar la crimă. Uită, asemenea lui Cain, că cel ce-i stă în faţă este fratele
său, fiindcă Diavolul le-a orbit ochii şi înţelegerea - 2 Corinteni 4:4.
Dar nu va
continua mult aşa, fiindcă s-a găsit UNUL mai tare decât el, care-l va răpune -
Luca 11:21-22. Marele împărat Isus, la vremea hotărâtă, la a doua Sa prezenţă,
pune mâna pe acest balaur, şarpele cel vechi, care este Diavolul şi Satana, şi
îi limitează treptat influenţa, iar în final îl leagă complet, ca să nu mai
înşele neamurile cum obişnuia. Şi nu numai pe el, ci şi mijloacele folosite de
el pentru a perpetua ura şi minciuna între oameni, mijloace numite în
Scripturi, în limbaj simbolic, „Fiara şi prorocul mincinos” – Apoc. 19:19-20.
Scripturile ne
mai arată că timpul în care trăim este sfârşitul domniei lui Satan şi începutul
DOMNIEI LUI ISUS CRISTOS. Isus ne-a spus să privim semnele timpului. Când pe
pământ vom vedea tulburare printre popoare, cum n-a fost de la începutul lumii,
să ştim că El este la uşă – Matei 24:33; Luca 21:25-31. Sunt şi alte profeţii
care ne arată că am ajuns la sfârşitul unei lumi şi la începutul altei lumi.
Casa veche a celui rău (ordinea veche), este pe cale să se prăbuşească - Hagai
2:22 - şi să se sfărâme, aşa cum s-a sfărâmat odinioară chipul cel mare pe
care-l văzuse în vis împăratul Nebucadneţar. În vis sfărâmarea a fost produsă
de PIATRA care a lovit chipul. În profeţia lui Daniel piatra este identificată
cu Împărăţia lui Dumnezeu - Daniel 2:31-35; 44-45.
Dar aceasta este
numai o fază a marii opere a lui Isus. După curăţirea pământului de orice
rămăşiţă a uneltelor lui Satan, va începe domnia de pace a lui Isus, descrisă
în cartea profetului Isaia la cap. 25:6-9 şi Mica 4:1-4. Şi atunci se va
împlini profeţia şi parabola Domnului din Matei 25:31-33: „Când va veni Fiul
omului în slava Sa, cu toţi sfinţii îngeri, va şedea pe scaunul de domnie al
slavei Sale. Toate neamurile vor fi adunate înaintea Lui. El îi va despărţi pe
unii de alţii cum desparte păstorul oile de capre; şi va pune oile la dreapta,
iar caprele la stânga Lui”. Această separare va fi de-a lungul împărăţiei Sale
de o mie de ani. Fiecare individ fiind pus în faţa legilor lui Dumnezeu, va
avea să aleagă una dintre aceste două locuri sau stări.
Dacă unii vor
alege supunerea numai formal, de frică, nu din convingere şi iubire, faptul
acesta va fi descoperit la sfârşitul zilei de judecată, când Satan va fi dezlegat
„pentru puţin timp”. El va încerca să înşele din nou omenirea. Unii vor pleca
urechea la sugestiile lui stricate, numai ca apoi să piară împreună cu el
pentru totdeauna. Vezi Apocalipsa 20:7-10.
Pământul va fi
astfel curăţit de orice urmă de neascultare, iar celor ce vor rezista la aceste
amăgiri, dovedind supunere deplină faţă de Dumnezeu şi de ADEVĂRUL SĂU, li se
va acorda viaţă veşnică pe pământul restaurat, unde lacrimile şi durerea vor fi
şterse pentru totdeauna, potrivit promisiunii Sale, „IATĂ, EU FAC TOATE
LUCRURILE NOI” - Apoc 21:3-5.
Şi astfel OPERA
DOMNIEI LUI CRISTOS fiind terminată în ceea ce priveşte repunerea omului în
drepturile sale, iar pământul restabilit la perfecţiune, la starea de rai,
împărăţia va fi predată lui Dumnezeu Tatăl, pentru ca EL să fie „TOTUL ÎN TOŢI”
- 1 Corinteni 15:24-28.
Ce alte lucrări
Îi vor fi încredinţate lui Cristos, acestui MARE AGENT AL LUI IEHOVA DUMNEZEU,
nu ştim; ştim însă că puterea şi activitatea divină sunt nemărginite şi
universul este fără limite.
Iată, iubite
cititor, Adevărul este deci Cuvântul lui Dumnezeu, nu al oamenilor. Acesta a
format baza credinţei tuturor sfinţilor profeţi din vechime şi a sfinţilor
apostoli. Acesta poate să producă o credinţă vie şi statornică în făgăduinţa
lui Dumnezeu făcută credinciosului Avraam, care cuprinde binecuvântarea tuturor
familiilor pământului prin sămânţa lui – care este Isus Cristos - Faptele Ap.
3:19-25.
Sperăm ca aceste
rânduri să-ţi întărească credinţa şi speranţa, şi fiindcă
ne aflăm în pragul acestui timp de binecuvântare, după cum ne arată „semnele
timpului”, să ne întărim împreună glasul în rugăciune şi să continuăm să sperăm
şi să cerem: Vie Doamne a Ta Împărăţie cât mai curând, pentru a se face voia Ta
şi pe pământ, după cum se face în cer. Amin!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu