CUM ESTE FOLOSIT
TERMENUL MÂNTUIRE ÎN SCRIPTURI
Criticii
radicali şi evoluţioniştii întâmpină multe dificultăţi în străduinţa lor de a
ascunde de oamenii obişnuiţi faptul că teoriile lor sunt diametral opuse
tuturor învăţăturilor Scripturii cu privire la mântuirea umană. Acestor
filosofi ai zilelor din urmă nu le place să fie numiţi „infideli”,
„necredincioşi”, dar în efortul lor săptămânal de subminare a
credinţei, preferă să-şi ia textele din Biblie. Dacă teoriile
evoluţiei ar fi adevărate, cuvântul „mântuire” ar fi cu totul nepotrivit. Dacă
timp de şase mii de ani omenirea a urcat de la starea de maimuţă în sus, spre
starea de om perfect, şi dacă treptat prin procesul evoluţiei oamenii
vor deveni îngeri, atunci cuvântul „mântuire” ar fi cu totul deplasat dacă li
s-ar aplica. Mai bine ar fi lăsaţi în pace în progresul lor glorios în sus. Ei
n-ar mai avea nevoie de Mântuitor, sau Răscumpărător; pentru că potrivit
acestei teorii, omenirea n-a fost pierdută niciodată — niciodată n-a căzut de
la perfecţiune.
Dar
afirmaţia Bibliei este chiar inversul teoriei evoluţiei. Scripturile ne învaţă
că omul a fost creat perfect şi sfânt, în asemănare morală cu Făcătorul lui. Ea
declară că atunci când a fost în încercare pentru a se hotărî dacă viaţa şi
favorurile lui pot continua veşnic, Adam a păcătuit şi a fost condamnat la
moarte. Ea ne spune că Dumnezeu, prin Isus, a făcut pregătire pentru
recuperarea omenirii din starea de păcat şi moarte în care a căzut; că lucrarea
lui Isus este în primul rând aceea de satisfacere a Dreptăţii; că El a murit,
Cel drept pentru cei nedrepţi, şi că păcătoşii vor fi împăcaţi cu Dumnezeu prin
moartea Fiului Său. Biblia învaţă că procesul de răscumpărare, această mântuire
a omenirii din păcat şi moarte, a început deja prin aceea că Cristos Şi-a dat
viaţa ca Preţ de Răscumpărare, şi a fost înălţat şi declarat ca Mântuitorul,
Dătătorul de viaţă al lumii.
Dar
lumea încă n-a fost mântuită. Ea zace în Cel Rău. Satan este încă „Prinţul
acestei lumi”. Păcatul şi moartea domnesc. Lumea are numai făgăduinţa divină
care a fost dată lui Avraam, dar despre care majoritatea omenirii nici nu ştie
măcar. Acea făgăduinţă este totuşi sigură — că în cele din urmă toate familiile
pământului vor fi binecuvântate prin Mesia; şi pentru a efectua această
mântuire, Mesia va stabili la timpul potrivit o glorioasă domnie a dreptăţii,
Împărăţia lui Dumnezeu sub toată întinderea cerurilor. Ea va conduce, va
cuceri, va distruge păcatul, moartea şi tot ce este contrar dreptăţii divine şi
celor mai bune interese ale omenirii. Astfel, în final pământul va fi umplut de
cunoştinţa Domnului (Isaia
11:9), şi orice genunchi se va pleca şi orice limbă va mărturisi pe Domnul (Isaia 45:23). În acest fel va
veni glorioasa ocazie de mântuire prin cunoaşterea Domnului şi a voinţei Sale. Ieremia 31:34.
Cei
care vor dori să facă voia lui Dumnezeu, vor fi ajutaţi de Răscumpărătorul să
cultive astfel un caracter drept. Acel ajutor va include o ridicare sau
mântuire din păcat
şi din moarte şi din toate asocierile îngrozitoare ale imperfecţiunii mentale,
morale şi fizice. Acea mântuire va fi spre viaţă, sănătate şi putere — mentală,
morală şi fizică. Şi pământul va fi salvat — recuperat de sub sentinţa sau
„blestemul” divin. Spinii şi pălămida nu vor mai produce sudoarea frunţii; ci
pământul îşi va da roadele şi va fi numit „o grădină a Domnului” (Zah. 8:12, Isa. 51:3). Pământul este locul
picioarelor lui Dumnezeu, pe care El îl va face glorios. Isaia 60:13.
Dar
acea mântuire a omului şi a casei şi a domeniului său pământesc viitor, este
precedată de altă fază sau fel de mântuire. Înainte de a lucra cu lumea,
Dumnezeu alege, cheamă, atrage, instruieşte o clasă evlavioasă. Prin credinţă
aceştia pot să spună acum despre ei înşişi că sunt mântuiţi, deşi mântuirea lor
nu va fi într-adevăr realizată până când vor avea parte de Întâia Înviere. Acum
ei se socotesc trecuţi
de la moarte la viaţă ca Noi Creaţii, fraţi în Cristos, copii ai lui Dumnezeu.
În toată această stare glorioasă cei sfinţiţi vor intra prin schimbarea
învierii lor, având astfel un transfer de la natura şi stările umane, la natura
şi stările spirituale (cereşti).
Astfel,
în cele din urmă vor fi două clase de mântuiţi — două clase mântuite din
stările păcatului şi morţii care predomină acum:
(2)
Cei doritori şi ascultători din lume, care, de-a lungul domniei glorioase de o
mie de ani a lui Mesia, vor fi treptat schimbaţi, nu la o natură diferită, ci din imperfecţiune la desăvârşirea naturii
umane. Fapt. 3:19-21.
Între
timp, toţi cei răi cu voia, neascultători sau rebeli, vor fi complet distruşi
în „Moartea a doua”, „ca nişte animale fără minte”. Petru 2:12.
R 5078 W. T. 1 august 1912 (pag. 249-250)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu