luni, 20 aprilie 2015

DESPRE “PĂSTORII PLĂTIȚI”

DESPRE “PĂSTORII  PLĂTIȚI”

ACESTE DOUĂ SCRIPTURI S-AU REFERIT  ÎN PRIMUL RÂND LA PREOȚII LUI ISRAEL, DAR ELE SUNT ȘI PENTRU PĂSTORII CREȘTINĂTĂȚII DE ASTĂZI. AȘA CĂ, ORICE ASEMĂNARE CU PREOȚII ȘI PASTORII ZILELOR NOASTRE NU ESTE DELOC PUR ÎNTÂMPLĂTOARE

CITIȚI CU ATENȚIE AMBELE SCRIPTURI ȘI VEȚI GĂSI MULTE LEGĂTURI CU STAREA DE AZI

Ezechiel 34
1. Cuvantul Domnului mi-a vorbit astfel:
2. "Fiul omului, proroceste impotriva pastorilor sufletesti ai lui Israel! Proroceste si spune-le lor, pastorilor: "Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: "Vai de pastorii lui Israel, care se pasc pe ei insisi! Nu trebuie pastorii sa pasca turma?
3. Voi mancati grasimea, va imbracati cu lana, taiati ce e gras, dar nu pasteti oile.
4. Nu intariti pe cele slabe, nu vindecati pe cea bolnava, nu legati pe cea ranita; n-aduceti inapoi pe cea ratacita, nu cautati pe cea pierduta, ci le stapaniti cu asuprire si cu asprime!
5. Astfel ele s-au risipit pentru ca n-aveau pastor; au ajuns prada tuturor fiarelor campului si s-au risipit.
6. Turma Mea rataceste pe toti muntii si pe toate dealurile inalte; oile Mele sunt risipite pe toata fata tarii si nimeni nu ingrijeste de ele, nici nu le cauta!
7. De aceea, pastorilor, ascultati cuvantul Domnului!
8. Pe viata Mea, zice Domnul Dumnezeu, pentru ca oile Mele au ajuns de jaf si sunt prada tuturor fiarelor campului, din lipsa de pastor, pentru ca pastorii Mei n-au nicio grija de oile Mele, ci se pasteau numai pe ei insisi, si nu pasteau oile Mele,
9. de aceea, pastorilor, ascultati Cuvantul Domnului!
10. Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: Iata, am necaz pe pastori! Imi voi lua inapoi oile din mainile lor, nu-i voi mai lasa sa-Mi pasca oile, si nu se vor mai paste nici pe ei insisi; caci Imi voi izbavi oile din gura lor, si nu le vor mai sluji ca hrana!"
11. Caci asa vorbeste Domnul Dumnezeu: "Iata, Ma voi ingriji Eu insumi de oile Mele si le voi cerceta!
12. Cum isi cerceteaza un pastor turma cand este in mijlocul oilor sale imprastiate, asa Imi voi cerceta Eu oile si le voi strange din toate locurile pe unde au fost risipite in ziua plina de nori si negura.
13. Le voi scoate dintre popoare, le voi strange din felurite tari si le voi aduce inapoi in tara lor; le voi paste pe muntii lui Israel, de-a lungul raurilor si in toate locurile locuite ale tarii.
14. Le voi paste pe o pasune buna, si stana lor va fi pe muntii cei inalti ai lui Israel; acolo se vor odihni intr-un staul placut si vor avea pasuni grase pe muntii lui Israel.
15. Eu insumi Imi voi paste oile, Eu le voi duce la odihna, zice Domnul Dumnezeu.
16. Voi cauta pe cea pierduta, voi aduce inapoi pe cea ratacita, voi lega pe cea ranita si voi intari pe cea slaba. Dar voi pazi pe cele grase si pline de vlaga: vreau sa le pasc cum se cade."
17. "Si voi, oile Mele, asa vorbeste Domnul Dumnezeu: "Iata, voi judeca intre oaie si oaie, intre berbeci si tapi.
18. Este prea putin pentru voi ca pasteti in pasunea cea buna, de mai calcati in picioare si cealalta parte a pasunii voastre? Ca beti o apa limpede, de mai tulburati si pe cealalta cu picioarele?
19. Si oile Mele trebuie apoi sa pasca ce ati calcat voi cu picioarele voastre si sa bea ce ati tulburat voi cu picioarele voastre!"
20. De aceea, asa le vorbeste Domnul Dumnezeu: "Iata ca voi judeca intre oaia grasa si oaia slaba.
21. Pentru ca ati izbit cu coasta si cu umarul si ati impuns cu coarnele voastre toate oile slabe pana le-ati izgonit,
22. voi veni in ajutorul oilor Mele, ca sa nu mai fie de jaf, si voi judeca intre oaie si oaie.
23. Voi pune peste ele un singur pastor care le va paste, si anume pe Robul Meu David; El le va paste, El va fi pastorul lor.
24. Eu, Domnul, voi fi Dumnezeul lor, si Robul Meu David va fi voievod in mijlocul lor. Eu, Domnul, am vorbit!
25. Voi incheia cu ele un legamant de pace si voi indeparta din tara toate fiarele salbatice; ele vor locui in liniste in pustiu si vor putea dormi in mijlocul padurilor.
26. Le voi face, pe ele si imprejurimile dealului Meu, o pricina de binecuvantare; le voi trimite ploaie la vreme, si aceasta va fi o ploaie binecuvantata!
27. Pomul de pe camp isi va da rodul, si pamantul isi va da roadele. Ele vor fi linistite in tara lor si vor sti ca Eu sunt Domnul, cand voi rupe legaturile jugului lor si cand le voi izbavi din mana celor ce le asupresc.
28. Nu vor mai fi de jaf intre neamuri, nu le vor manca fiarele din tara, ci vor locui in liniste si nu le va mai tulbura nimeni.
29. Le voi pune un rasad caruia i se va duce faima; nu vor mai fi mistuite de foame in tara si nu vor mai purta ocara neamurilor.
30. Si vor sti astfel ca Eu, Domnul Dumnezeul lor, sunt cu ele si ca ele sunt poporul Meu, ele, casa lui Israel, zice Domnul Dumnezeu.
31. Voi sunteti oile Mele, oile pasunii Mele, si Eu sunt Dumnezeul vostru, zice Domnul Dumnezeu."


Matei 23

 

1. Atunci Isus, pe cand cuvanta gloatelor si ucenicilor Sai,
2. a zis: "Carturarii si fariseii sed pe scaunul lui Moise.
3. Deci toate lucrurile pe care va spun ei sa le paziti, paziti-le si faceti-le; dar dupa faptele lor sa nu faceti. Caci ei zic, dar nu fac.
4. Ei leaga sarcini grele si cu anevoie de purtat si le pun pe umerii oamenilor, dar ei nici cu degetul nu vor sa le miste.
5. Toate faptele lor le fac pentru ca sa fie vazuti de oameni. Astfel, isi fac filacteriile late, isi fac poalele vesmintelor cu ciucuri lungi;
6. umbla dupa locurile dintai la ospete si dupa scaunele dintai in sinagogi;
7. le place sa le faca oamenii plecaciuni prin piete si sa le zica: "Rabi! Rabi!"
8. Voi sa nu va numiti Rabi! Fiindca Unul singur este Invatatorul vostru: Hristos, si voi toti sunteti frati.
9. Si "Tata" (PĂRINTE)  sa nu numiti pe nimeni pe pamant; pentru ca Unul singur este Tatal vostru: Acela care este in ceruri.
10. Sa nu va numiti "Dascali"; caci Unul singur este Dascalul vostru: Hristosul.
11. Cel mai mare dintre voi sa fie slujitorul vostru.
12. Oricine se va inalta va fi smerit; si oricine se va smeri va fi inaltat.
13. Vai de voi, carturari si farisei fatarnici! Pentru ca voi inchideti oamenilor Imparatia cerurilor: nici voi nu intrati in ea, si nici pe cei ce vor sa intre nu-i lasati sa intre.
14. Vai de voi, carturari si farisei fatarnici! Pentru ca voi mancati casele vaduvelor, in timp ce, de ochii lumii, faceti rugaciuni lungi; de aceea veti lua o mai mare osanda.
15. Vai de voi, carturari si farisei fatarnici! Pentru ca voi inconjurati marea si pamantul ca sa faceti un tovaras de credinta; si, dupa ce a ajuns tovaras de credinta, faceti din el un fiu al gheenei, de doua ori mai rau decat sunteti voi insiva.
16. Vai de voi, povatuitori orbi, care ziceti: "Daca jura cineva pe Templu, nu este nimic; dar daca jura pe aurul Templului, este legat de juramantul lui."
17. Nebuni si orbi! Care este mai mare: aurul sau Templul, care sfinteste aurul?
18. "Daca jura cineva pe altar, nu este nimic, dar daca jura pe darul de pe altar, este legat de juramantul lui."
19. Nebuni si orbi! Care este mai mare: darul sau altarul, care sfinteste darul?
20. Deci cine jura pe altar jura pe el si pe tot ce este deasupra lui;
21. cine jura pe Templu jura pe el si pe Cel ce locuieste in el;
22. si cine jura pe cer jura pe scaunul de domnie al lui Dumnezeu si pe Cel ce sade pe el.
23. Vai de voi, carturari si farisei fatarnici! Pentru ca voi dati zeciuiala din izma, din marar si din chimen si lasati nefacute cele mai insemnate lucruri din Lege: dreptatea, mila si credinciosia; pe acestea trebuia sa le faceti, si pe acelea sa nu le lasati nefacute.
24. Povatuitori orbi, care strecurati tantarul si inghititi camila!
25. Vai de voi, carturari si farisei fatarnici! Pentru ca voi curatati partea de afara a paharului si a blidului, dar inauntru sunt pline de rapire si de necumpatare.
26. Fariseu orb! Curata intai partea dinauntru a paharului si a blidului, pentru ca si partea de afara sa fie curata.
27. Vai de voi, carturari si farisei fatarnici! Pentru ca voi sunteti ca mormintele varuite, care pe din afara se arata frumoase, iar pe dinauntru sunt pline de oasele mortilor si de orice fel de necuratenie.
28. Tot asa si voi, pe din afara va aratati neprihaniti oamenilor, dar pe dinauntru sunteti plini de fatarnicie si de faradelege.
29. Vai de voi, carturari si farisei fatarnici! Pentru ca voi ziditi mormintele prorocilor, impodobiti gropile celor neprihaniti
30. si ziceti: "Daca am fi trait noi in zilele parintilor nostri, nu ne-am fi unit cu ei la varsarea sangelui prorocilor."
31. Prin aceasta marturisiti despre voi insiva ca sunteti fiii celor ce au omorat pe proroci.
32. Voi, dar, umpleti masura parintilor vostri!
33. Serpi, pui de naparci! Cum veti scapa de pedeapsa gheenei?
34. De aceea, iata, va trimit proroci, intelepti si carturari. Pe unii din ei ii veti omori si rastigni, pe altii ii veti bate in sinagogile voastre si-i veti prigoni din cetate in cetate;
35. ca sa vina asupra voastra tot sangele nevinovat care a fost varsat pe pamant, de la sangele neprihanitului Abel pana la sangele lui Zaharia, fiul lui Barachia, pe care l-ati omorat intre Templu si altar.
36. Adevarat va spun ca toate acestea vor veni peste neamul acesta.
37. Ierusalime, Ierusalime, care omori pe proroci si ucizi cu pietre pe cei trimisi la tine! De cate ori am vrut sa strang pe copiii tai cum isi strange gaina puii sub aripi, si n-ati vrut!
38. Iata ca vi se lasa casa pustie;
39. caci va spun ca de acum incolo nu Ma veti mai vedea pana cand veti zice: "Binecuvantat este Cel ce vine in Numele Domnului!"


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu