joi, 23 aprilie 2015

Vasele de alabastru ale inimii noastre

“Nu vă ţineţi vasele de alabastru ale iubirii şi gingăşiei voastre sigilate până când prietenii voştri sunt morţi. Umpleţi-le vieţile cu bunătate.
Spuneţi-le cuvinte aprobatoare şi încurajatoare atâta timp cât urechile lor le pot auzi şi atâta timp cât inimile lor pot fi emoţionate şi făcute fericite prin ele; lucrurile plăcute pe care vreţi să le spuneţi când ei sunt plecaţi, spuneţi-le înainte de a pleca. Florile pe care intenţionaţi să le trimiteţi pentru sicriul lor, trimiteţi-le să lumineze şi să înfrumuseţeze căminul lor înainte de a-l părăsi. Dacă prietenii mei au vase de alabastru puse deoparte, pline de parfumurile înmiresmate ale simpatiei şi afecţiunii, pe care intenţionează să le spargă peste trupul meu mort, aş prefera să le aducă în orele mele ostenite şi tulburate şi să le deschidă, ca să pot fi împrospătat şi încurajat de ele atâta timp cât am nevoie de ele. Mai bine să am un sicriu simplu, fără nici o floare, o înmormântare fără elogii, decât o viaţă fără dulceaţa iubirii şi simpatiei. Să învăţăm să-i ungem pe prietenii noştri înainte pentru îngroparea lor. Bunătatea post-mortem nu încurajează un spirit îngreunat. Florile de pe sicriu nu răspândesc mireasmă înapoi pe cărarea ostenită”.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu