luni, 21 martie 2016

Pe cine vom crede — pe Dumnezeu sau pe Satan?

Pe cine vom crede — pe Dumnezeu sau pe Satan?
Aici este un conflict direct între învăţătorii moderni şi Cuvântul inspirat, Scripturile pretinzând că morţii nu ştiu nimic, iar teologii moderni pretinzând că ştiu totul. Biblia spune că morţii sunt în realitate morţi, şi în adevăr potrivit pedepsei divine au suferit pentru păcatul pronunţat împotriva rasei noastre — “cu moarte veţi muri” (traducerea Douay-Rheims; n. t.). Împotrivitorii acceptă declaraţia amăgitoare a lui Satan făcută Evei, “Hotărât că nu veţi muri” şi încearcă să dovedească faptul că morţii nu sunt morţi; că pedeapsa lui Dumnezeu împotriva păcatului nu s-a îndeplinit şi că moartea, departe de a fi sentinţa sau blestemul asupra rasei noastre, este o binecuvântare, un pas în procesul general al evoluţiei. Cele două teorii sunt aşa de departe una de alta ca cei doi poli, iar cei doi învăţători ai acestor două teorii, după cum am arătat, sunt Dumnezeu, pe de o parte, şi Satan pe de alta — “mincinosul şi tatăl minciunii.” (Ioan 8:44). Pe care îl vom crede?
Tot planul de mântuire se leagă de această întrebare. Dacă moartea nu a fost pedeapsa pentru păcat, venită prin Adam, atunci “viaţa … din belşug” nu este răsplata şi binecuvântarea de la Dumnezeu asigurată prin Cristos printr-o înviere. Afirmaţia lui Satan, care a fost aşa de larg acceptată de poporul Domnului, şi care exercită o influenţă atât de orbitoare asupra minţii lor, este contrarul afirmaţiei divine, în toate sensurile cuvântului — că moartea este blestemul sau pedeapsa pentru păcat; că Cristos a murit ca să scape pe om de această sentinţă sau blestem, şi că scăparea vine prin învierea din morţi, care altfel nu ar avea viaţă viitoare, aşa cum spune apostolul în textul nostru. Teoria lui Satan spune că moartea este o binecuvântare care aduce plinătatea vieţii şi libertate şi bucurie, şi face din înviere un blestem, aducând întemniţare, dificultate, restrângere, durere şi necaz.
Apostolul a predicat pe Isus şi învierea
Nu-i de mirare că, orbiţi de înşelarea adversarului, majoritatea marilor teologi ai creştinătăţii — şi repede urmaşii lor mulţi, părăsesc doctrina împăcării care spune că: “… dacă moartea a venit prin om Adam, tot prin om, omul Isus Cristosş a venit şi învierea morţilor. Şi după cum în Adam toţi mor, tot aşa, în Hristos, toţi vor fi făcuţi vii.” — 1 Corinteni 15:21, 22.
Dacă se neagă realitatea morţii, nu mai este dificil să se nege realitatea păcatului. Se pretinde că tatăl Adam nu a fost creat în chipul şi asemănarea lui Dumnezeu, ci a fost creat într-un chip şi asemănare foarte apropiate de ale maimuţei, însemnând că în acea condiţie joasă de inteligenţă el nu a fost potrivit pentru încercarea de viaţă veşnică; şi acesta este numai un pas mai departe să se nege că el a avut cândva o încercare, şi că el a eşuat şi a căzut din har. Şi dacă se neagă căderea, şi în locul ei se ridică pretenţia că omul a evoluat chiar până în prezent — pierzând asemănarea cu maimuţa şi câştigând asemănarea cu Dumnezeu, atunci ar fi o consecvenţă, de asemenea, să se treacă la pasul următor, şi să se declare că deoarece omul nu a căzut, el nu a avut nevoie să fie răscumpărat din cădere.
Şi deci, cu toate aceste raţionamente pe baze scripturale false, pare logic să se nege declaraţiile des repetate ale Cuvântului lui Dumnezeu, că Domnul Isus este Răscumpărătorul nostru, şi că “El este ispăşirea pentru păcatele noastre ale Bisericii; şi nu numai pentru ale noastre, ci şi pentru ale întregii lumi”, dând pentru noi, ca răscumpărarea noastră, sau ca preţul corespunzător, propria Sa viaţă ca să poată cumpăra înapoi viaţa pierdută a lui Adam.
Vedem astfel că luminile conducătoare ale creştinătăţii de azi, neagă ambele părţi principale ale Evangheliei pe care le predica apostolul mai demult, “Isus şi învierea” — pe Isus ca Răscumpărătorul omenirii din păcat şi blestemul lui — moartea — şi învierea ca marele rezultat al lucrării de răscumpărare, şi prin care binecuvântarea asigurată prin jertfa de răscumpărare, va putea fi aplicată şi va fi disponibilă pentru oricine voieşte să accepte viaţa veşnică în condiţiile acestui veac. Ni se aduc aminte Cuvintele Domnului nostru cu privire la necredinţa din timpul prezent: “Dar, când va veni Fiul Omului, va găsi El oare credinţă pe pământ?” — Luca 18:8.
Cele cinci simţuri în deplină armonie cu Scripturile
Declaraţiile Scripturilor cu privire la moarte sunt în deplină armonie cu mărturia celor cinci simţuri date nouă, ca oameni, de Creatorul nostru; şi aceasta este ceea ce trebuie să aşteptăm, cu toate că trebuie să fim gata să admitem că simţurile noastre ar putea greşi, dacă descoperirea divină ar contrazice simţurile noastre. Dar când raţiunea noastră este contrazisă de o teorie omenească, contrară declaraţiilor scripturale, atunci teoria omenească trebuie să fie respinsă şi mărturia raţiunii noastre să fie considerată ca adevărată; şi când Scripturile şi raţiunea noastră se unesc într-o mărturie, este desigur greşit să ţinem la o teorie a disoluţiei omului, care este contrazisă de descoperirea divină precum şi de raţiunea noastră. Şi oricine nesocoteşte astfel pe Dumnezeu, dătătorul simţurilor (chiar dacă sunt stricate de păcat) şi mărturia divină, nu trebuie să se aştepte la altceva decât să fie condus în întuneric şi poticnire. Astăzi, ca şi în urmă cu optsprezece secole, orbii conduc pe orbi în groapa necredinţei şi a erorii. 
“Cum moare unul, aşa moare şi celălalt, toţi au aceeaşi suflare”
Atât mărturia simţurilor noastre cât şi mărturia Cuvântului lui Dumnezeu este că moartea înseamnă pierderea vieţii, şi nu o sporire a vieţii. Uitaţi-vă la cel ce moare şi observaţi cum îi slăbesc puterile mintale şi fizice, până când scânteia vieţii se stinge. N-aţi văzut nimic ieşind din el, n-aţi auzit nimic decât horcăitul morţii: aţi simţit încetarea treptată a pulsului şi aţi observat greutatea respiraţiei; şi toate simţurile pe care le puteţi folosi asupra subiectului vă spun că prietenul vostru, iubitul vostru, este mort — nu mai este viu. Vă uitaţi în jur şi studiaţi subiectul şi întrebaţi pe alţii: “Acum ce urmează”? Răspunsul pentru simţurile voastre este: “Urmează putrezirea trupului; când scânteia vieţii s-a stins, trupul neînsufleţit trebuie înmormântat, ţărâna trebuie să se întoarcă în pământ”. Observaţi asemănarea între moartea prietenului şi iubitului vostru şi moartea unui animal, şi simţurile voastre nu pot face nici o deosebire între ele; şi Scripturile declară: “… cum moare unul, aşa moare şi celălalt, toţi au aceeaşi suflare îspirit de viaţăş”. Eclesiastul 3:19.
Dar cu dorinţa după o viaţă viitoare, plantată în natura voastră de către Creator, întrebaţi: Nu este nici o speranţă, nu este omul cu nimic deosebit de animal? Scripturile răspund la întrebarea voastră asigurându-ne că din punct de vedere fizic “omul nu întrece cu nimic pe animal”. Dar Scripturile ne asigură că deşi omenirea nu are nici o putere de viaţă mai mare decât animalul, totuşi Creatorul a făcut o pregătire pentru om, pe care n-a făcut-o pentru animale; şi acea pregătire este tocmai lucrul pe care-l dorim, şi anume, viaţa veşnică. Scripturile arată că această pregătire pentru viaţa veşnică a omului a fost făcută de Domnul încă de la început — nu prin implantarea unei calităţi nemuritoare în constituţia omului, ci prin faptul că prin pomii susţinători de viaţă din grădina Edenului, a prevăzut resursele de continuare veşnică a vieţii sale; totuşi această prevedere a fost condiţionată, dependentă de ascultarea omului faţă de Creatorul său.
Scripturile arată că neascultarea omului a adus asupra sa sentinţa morţii, iar executarea acelei sentinţe a fost dusă la îndeplinire prin scoaterea sa afară din grădina Edenului şi îndepărtarea sa de la fructele susţinerii vieţii din pomii grădinii. Astfel izgonit, sentinţa — “cu moarte vei muri” (traducerea Douay-Rheims; n. t.) — s-a împlinit treptat asupra părintelui Adam, şi el a trăit aproape până la sfârşitul primei zile de o mie de ani. Urmaşii săi, devenind tot mai slabi cu trecerea generaţiilor, astăzi (în ciuda marelui progres al ştiinţei şi medicinei şi al aranjamentelor sanitare) au ajuns la o viaţă medie de cam 35 de ani — “iar pentru cei mai tari la optzeci de ani; şi mândria lor este muncă şi deşertăciune”; şi curând sunt “stârpiţi din pământul celor vii”, ca să meargă în “ţara vrăjmaşului”, în marea închisoare a morţii, în care se estimează că astăzi se găsesc deja peste douăzeci de mii de milioane din rasa noastră — “Acolo nu te mai necăjesc cei răi, acolo se odihnesc cei sleiţi de puteri.” — Iov 3:17-19.

“Isus a murit”, “Cel Drept pentru cei nedrepţi”
Scripturile răspund la întrebările noastre cu privire la cei morţi. În timp ce ne asigură de justeţea sentinţei divine, moartea, cu toate acestea ele declară că Creatorul nostru este un Dumnezeu al milei şi al îndurării, şi că atunci când nu era ochi care să se îndure sau mână care să ne scape, Braţul Său ne-a adus mântuire. Mai mult, Scripturile ne indică pe Domnul Isus Cristos ca Braţul lui Iehova, care S-a întins pentru scăparea noastră din păcat, boală, durere şi necaz, şi pentru eliberarea noastră din închisoarea morţii, şi pentru restaurarea la libertăţile şi privilegiile copiilor lui Dumnezeu.
În armonie cu această compătimire divină, la timpul potrivit Dumnezeu a trimis pe unicul Său Fiu conceput în lume, pentru răscumperea noastră — să dea pentru noi preţul de răscumpărare, şi în cele din urmă să recupereze pe toţi cei care vor accepta mila divină, din toate consecinţele căderii, printr-o înviere din morţi. Dar iubirea divină nu putea anula dreptatea divină; trebuia ca Dumnezeu să fie drept, dacă El voia să fie îndreptăţitorul acelora care cred în Isus; de aceea cerinţele dreptăţii — pedeapsa pentru păcat — trebuia să fie plătită de către Răscumpărătorul nos-tru, înainte de a putea începe opera de eliberare şi restatornicire. Şi aici avem cea mai bună dovadă în ce priveşte pedeapsa păcatului, ce este ea şi ce nu este; pentru că, din moment ce Domnul Isus plăteşte pentru noi pedeapsa dreaptă a păcatului, ceea ce a dat El pentru noi va dovedi care a fost pedeapsa împotriva noastră. Ce a făcut El pentru noi? Scripturile răspund: El Şi-a dat viaţa pentru noi! “Hristos a murit pentru păcatele noastre” “Hristos … a suferit … Cel Drept pentru cei nedrepţi”! “S-a dat pe Sine Însuşi la moarte”. El şi-a dat viaţa “ca jertfă pentru păcatul înostruş” (traducerea Cornilescu; n. e.) şi “prin rănile Lui suntem vindecaţi.” — Isaia 53:4-6, 10 , 12.
Nimic nu este mai evident decât că Domnul nostru Isus nu a suferit o veşnicie de chin ca preţul răscumpărării noastre; şi ca atare, dacă lucrul acesta are nevoie de dovezi, avem aici dovada că chinul veşnic n-a fost pedeapsa pentru păcatele noastre. Dimpotrivă, faptul că Domnul nostru Isus a murit pentru păcatele noastre şi că Tatăl ceresc a acceptat acea jertfă a vieţii Sale pentru noi, dovedeşte că viaţa noastră a fost pierdută prin păcat; că deplina pedeapsă a legii divine împotriva noastră, ca rasă, a fost pierderea vieţii. Toată rasa, sub sentinţa morţii, a intrat în marea închisoare a morţii — în mormânt, şeol, hades. Şi astfel, când dragul nostru Răscumpărător Şi-a dat viaţa pentru noi, a mers şi El în şeol, în hades, în mormânt. El a luat locul nostru şi a suferit pentru noi pedeapsa păcatelor noastre.
Şi după cum moartea lui Isus a răscumpărat pe om din sentinţa morţii, tot aşa învierea Sa din morţi devine o asigurare a îndreptăţirii tuturor care-L acceptă şi I se supun. Tatăl ceresc a dat dovezi că preţul de răscumpărare a fost pe deplin mulţumitor; şi Domnul nostru care a fost astfel supus Tatălui, a fost înviat din morţi, şi, ca Agentul şi reprezentantul Tatălui, va începe curând opera de binecuvântare a întregii omeniri răscumpărate prin sângele Său preţios.

Închisoarea morţii va fi deschisă şi prizonierii vor fi eliberaţi
Binecuvântarea lumii înseamnă deschiderea închisorii morţii şi punerea în libertate a captivilor, care de şase mii de ani continuă să intre acolo. De aceea Domnul nostru este numit Dătătorul de viaţă, pentru că marea Sa lucrare va fi să dea înapoi viaţă neamului omenesc, care şi-a pierdut viaţa prin Adam. Şi deoarece restabi-lirea vieţii omenirii va înseamna înlăturarea durerilor, a bolilor şi a necazurilor, care sunt o parte din procesul morţii, Răscumpărătorul nostru este numit marele Medic.
Profeţia care aminteşte de deschiderea închisorii morţii şi punerea în libertate a captivilor (Isaia: 42:7), a fost aplicată, şi indiscutabil în mod corect, de către Domnul nostru Lui Însuşi; dar El încă n-a deschis închisoarea morţii şi nici n-a eliberat pe captivi prin înviere, imediat după învierea Sa. El ne spune când se va face această lucrare, zicând (Ioan 5:25-29), “… vine ceasul când toţi cei din morminte vor auzi glasul Lui şi vor ieşi din ele”. “… şi cei care-l vor asculta îse vor supune atunci acestei voci, Fapte. 3:22, 23ş vor trăi”.
Astfel Domnul nostru a trecut peste intervalul Veacului Evanghelic, şi a arătat spre încheierea lucrării Sale în vârsta viitoare, pentru că acesta a fost planul rânduit mai dinainte de Tatăl. Tatăl a trimis pe Fiul, iar Fiul de bună voie a făcut opera de răscumpărare cu suficient timp înainte de “timpurile restabilirii” sau de înviere, şi de binecuvântarea generală a lumii în timpul domniei lui Mesia, ca să lase intervalul de timp al acestui Veac Evanghelic pentru o altă lucrare, adică pentru alegerea din lume a “turmei mici”, a “preoţiei împărăteşti”, a unui “popor deosebit” (traducerea K. J. ; n. t.), a unui “neam sfînt”, care să ia parte împreună cu Isus Cristos Domnul lor, la onorurile Împărăţiei mijlocitoare. Aceştia vor fi asociaţi cu Răscumpărătorul în marea şi glorioasa lucrare a nimicirii prinţului întunerecului şi a deschiderii închisorii morţii, şi a eliberarării din lanţurile păcatului, ale ignoranţei şi ale superstiţiei; şi a împlinirii în general a tuturor prevederilor promisiunilor măreţe ale lui Dumnezeu făcute tatălui Avraam, că “toate popoarele pământului vor fi binecuvântate în sămânţa sa (Cristos şi Corpul Său, Biserica)”. Galateni 3:16-29.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu