Identitatea zeului grec Bachus
Alt nume sub care era slăvit zeificatul Nimrod este Bachus. În Grecia, Bachus era reprezentat
simbolic printr-un cerb
pătat, animal
care intenţiona să-l identifice în ascuns, în limbajul figurativ al Misterelor,
pe Bachus cu Nimrod. Numele cerbului în Grecia era «Nebros», care înseamnă «cel
pătat», în timp ce numele de Nimrod cunoscut grecilor era
«Nebrod» şi aşa este redat în traducerea greacă a Scripturilor ebraice – adică Septuaginta.
Să ne amintim că Nimrod a câştigat mult din succesul său ca vânător prin dresarea leopardului
care-l ajuta la vânătoare.
Blana cerbului intenţiona să sugereze leopardul pătat. Obiceiul
de a purta blana cerbului
pare să se fi adus
direct din Asiria,
pentru că anumite sculpturi dezgropate
la Ninive arată un zeu
purtând un cerb pătat pe braţ,
în aşa fel încât să indice faptul că animalul trebuia privit
ca un simbol.
(Vaux, Nineveh
and Persepolis, cap.
viii, p. 233) Leoparzii erau folosiţi pentru a trage carul lui Bachus şi el însuşi era reprezentat îmbrăcat cu o blană de leopard, ca de altfel şi preoţii lui, deşi uneori era înlocuită cu blana
cerbului.
Prin urmare, Bachus — grecul şi preoţimea
lui erau la fel în această
privinţă cu Osiris
– egipteanul şi preoţimea
lui. Herodot, părintele istoriei, vorbeşte întotdeauna de Osiris ca
fiind
Bachus (lib. ii, cap. 42) şi la fel Diodorus, care spune:
«Orfeu a introdus din Egipt cea
mai mare
parte a cermoniilor
mistice, orgiile
care sărbătoresc rătăcirile
lui Ceres şi întreaga fabulaţie de fapte
ireale
de mai
jos.
Ritualurile
lui Osiris şi Bachus sunt aceleaşi, cele
ale lui
Isis
şi Ceres seamănă exact unul
cu altul, cu excepţia
numelui
». (Bibliotheca, lib.
i, b. 9) Aceasta
este o dovadă în plus că Bachus şi Nimrod
sunt unul şi acelaşi, pentru că am văzut deja
că Osiris era Nimrod.
Iedera, izbitor prezentă în toate sărbătorile
bahice, era un simbol expres al lui Nimrod. Cuvântul grecesc
pentru iederă este «kissos»
şi
Kissos a fost
unul din titlurile lui Bachus. (Pausanias, Attica, cap. 31, p. 78) Numele descendenţilor
lui Cuş este pronunţat în greacă
«kissioi».
(Strabo, lib. xv,
p. 691) Prin
urmare, ramura de iederă purtată de adepţii lui Bachus
lăsa să se înţeleagă celor iniţiaţi
că Bachus era «ramura lui Cuş» — adică Nimrod, fiul lui Cuş. Aceasta explică,
de asemenea, unul din
titlurile zeului grec Apolo
– «Kisseus
Apollon». Aceasta ne ajută la identificarea lui Apolo cu Nimrod (printre alte dovezi), însemnând în mod
literal «Apolo
Cuşitul».
De la Anacreon
(p. 296) aflăm că un alt titlu al lui
Bachus
era «Aithiopais»,
ceea ce
înseamnă «fiul
lui Aethiops». Am arătat, deja, că etiopienii erau
descendenţii lui Cuş şi prin urmare Aethiops
trebuie să
fi fost Cuş însuşi – a se vedea Habacuc 3:7.
Înţelesul literal al numelui Bachus este «cel plâns», fiind derivat din Bakhah, «a plânge» sau «a se tângui». Hesychius (p. 179) spune că pentru fenicieni, «Bacchos înseamnă plângere». Cuvântul grecesc folosit în Biblie pentru plânset şi bocet este Baca sau Baka. (A se vedea Psalmul
84:6 unde cuvântul
Baca apare netradus – «valea Baca»,
ar trebui
citit
«valea plângerii» — aşa şI este redat în traducerile Cornilescu şI Cornilescu revizuită, vezi şI nota de subsol la ultima; n. t.). Cu ocazia unor serbări bahice mistice, un
cerb cu pete
era sfâşiat în bucăţi şi aveau loc
mari bocete. Photius
ne spune despre
semnificaţia
acestei ceremonii: «Sfâşierea în bucăţi a nebroi-iului (cerbului pătat) imita suferinţa lui Dionysus»
sau Bachus. (Photius, Lexicon, par. I, p. 291) Astfel, marile bocete care au urmat
morţii
violente
a lui Nimrod (Nebrod), când
corpul său a fost sfâşiat în 14 bucăţi de către judecătorii Egiptului, erau comemorate anual de diferite naţiuni. Femeile lui Israel care
se lepădaseră de credinţă plângeau moartea falsului Mesia
sub numele de Tamuz,
în memoria bocetelor Semiramidei pentru
moartea lui Nimrod; în Ezechiel 8:13,
14 citim: «Vei vedea şi alte urâciuni
mai mari pe care le fac ei. Şi m-a dus la intrarea
porţii
casei
Domnului dinspre miazănoapte. Şi iată, acolo stăteau
nişte femei şi plângeau pe Tamuz». Este semnificativ faptul că aceste femei stăteau la poarta
de nord, acelaşi loc în care era «idolul
geloziei» menţionat
în versetul 3. Tamuz este identificat cu Osiris şi este,
prin urmare, acelaşi cu Bachus. – Wilkinson, Egyptians, vol. v., b. 3; c. xiii, p. 10
Când Isus, adevăratul Mesia şi Salvator al lumii, a fost
dus la moarte, citim despre femeile care
«se băteau în piept şi plângeau după El». Dar Isus le-a
certat şi le-a
spus: «Fiice
ale Ierusalimului, nu mă plângeţi pe Mine, ci plângeţi-vă pe voi
înşivă şi pe copiii voştri». — Luca 23:27, 28
Motivul pentru care Bachus este în mod obişnuit înţeles ca fiind zeul vinului, beţiei şi
petrecerilor
este din cauza efectului misterioaselor băuturi şi alifii asupra adepţilor săi. Cei neiniţiaţi au văzut numai efectele ulterioare,
dar nu au priceput adevărata semnificaţie a acestor orgii bahice, despre care se susţinea că sunt «pentru purificarea sufletelor». (Servius, Georg., lib. i, vol. ii, p. 197) Efectul
«înălţător» al procesului ungerii
etc. asupra iniţiaţilor falselor religii este, în mod evident, o falsificare mizerabilă a bucuriei divine trăite
de cei care, fiind
unşi cu Spiritul Sfânt, câştigă o înţelegere a gloriosului adevăr, aşa cum
străluceşte el pe faţa lui Isus Cristos. (1 Corinteni 2:9-16) Apostolul spune: «Nu vă îmbătaţi de vin, aceasta
este destrăbălare.
Dimpotrivă, fiţi plini de Duh, vorbind între voi cu psalmi,
cu cântări de laudă şi cu cântări duhovniceşti, lăudând şi cântând Domnului în inima
voastră». (Efeseni 5:18, 19) Pentru
cei lumeşti efectul
înviorător şi îmbucurător pe care Spiritul
Sfânt îl are asupra noilor veniţi la lumina Adevărului lui Dumnezeu pare a fi rezultatul băutului
necumpătat sau al nebuniei. Mulţi
dintre noi
am avut experienţa de-a fi astfel judecaţi greşit. Tot aşa au fost înţeleşi greşit membrii Bisericii timpurii, la Rusalii, când unii dintre
cei prezenţi spuneau batjocoritor:
«Sunt plini
de must!» (Fapte 2:1-18), dar nouă nu ne pasă de asta, pentru că ştim că «omul natural nu primeşte lucrurile Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt o nebunie; şI nici nu le poate cunoaşte, pentru că ele se înţeleg duhovniceşte.» — 1 Corinteni 2:14
Nu numai ungerea Spiritului Sfânt a fost contrafăcută de religiile false, ci şi aproape
orice
virtute şi funcţie înaltă ce aparţine
lui Isus Cristos
a fost atribuită
falsului mântuitor al lumii.
Fără îndoială, acesta este
motivul pentru
care Satan, «dumnezeul acestei
lumi»,
contrafăcând
adevărul cât mai asemănător cu putinţă, a avut
atât de mare putere asupra
inimilor oamenilor.
Apostolul spune: «toată lumea zace în Cel Rău». Ştim că marele
sistem
papal, bine numit capodopera
lui Satan, a fost o iscusită
contrafacere a glorioasei domnii
milenare a lui Cristos
şi acum vedem de ce a fost numit de către Domnul nostru «Babilonul cel Mare», pentru că el a fost antitipul acelui sistem nelegiuit care îşi are originea în Babilonul din vechime. Tot aşa cum Satan a încercat să zădărnicească planul de răscumpărare al lui Iehova luând-o
înaintea
domniei milenare
a lui Cristos
cu falsul lui mileniu papal, în timpul căruia papii
au domnit succesiv ca regi ai regilor
şi domni ai domnilor, tot aşa el a căutat să întunece scopul lui Iehova luând-o înaintea lui Isus
Cristos, introducându-l pe falsul său Mesia. S-a pretins că moartea lui Osiris (care este cea
a lui Nimrod) a fost un sacrificiu îndurat în beneficul
lumii.
Osiris – falsul Mântuitor
Monumentele Egiptului arată că cultul lui Osiris datează din cele mai vechi timpuri şi
că acesta era privit ca «zeul-om
care a suferit, a murit, a înviat iarăşi şi domneşte în cer
pentru eternitate». El era «regele eternităţii,
dumnezeul vieţii veşnice, prinţul
dumnezeilor şi oamenilor, dumnezeul dumnezeilor,
regele regilor, domnul domnilor,
prinţul
prinţilor,
stăpânul lumii, al cărui existenţă este eternă». (Papyrus of Ani, Plate I, [n Muzeul Britanic)
Osiris era zeul care învia din morţi bărbaţi şi femei şi acorda viaţa
veşnică. El era învierea
însăşi – Guide to the Egyptians Collection in the British Museum, p. 139
Am văzut, deja, că după moartea şi mutilarea corpului lui Osiris, omul-zeu al Egiptului,
înfăptuite de Set (Sem),
Horus,
fiul lui Osiris, asistat de un număr de fiinţe care au fost numite «urmaşii lui Horus»,
a îndeplinit o serie de rituri
magice prin care
s-a făcut
adunarea laolaltă a membrelor zeului şi el a înviat. Egiptenii argumentau: «anumite ceremonii au fost făcute
de Horus asupra
corpului lui Osiris
şi el a fost mumificat
şi ca rezultat
a înviat la
viaţă veşnică; de aceea, noi vom avea aceleaşi ceremonii asupra corpurilor noastre moarte, ca şi noi să putem trăi din nou». Aceasta
pare să fie gândirea care a stat
la originea practicii mumificării.
Egiptenii credeau cu tărie că în cazul în care corpul nu era conservat
după
moarte viaţa viitoare era imposibilă. De aceea s-au străduit
mai presus de toate celelalte să se asigure că mumiile
lor vor avea protecţie perfectă, cheltuind mari sume de
bani pe morminte complicate etc, aşa încât se poate spune pe drept cuvânt că aceşti oameni cheltuiau
mai mult pe cel mort decât
pe cel viu. Asta
arată cât de «fără pricepere» erau şi cât de înşelaţi de Satan; căci cum putea conservarea sărmanelor
lor corpuri să le asigure
o viaţă viitoare!
Ne amintim cum Apostolul
Pavel
îi ridiculizează pe
unii
care argumentau în mod evident
ca egiptenii: «Nebun ce eşti! Ce semeni, semeni nu trupul care va fi!»
Este important să remarcăm că în elaborarea sistemului religios ideea
de pocăinţă nu le-a venit niciodată
egiptenilor în minte. Pentru ei comiterea păcatului era privită
numai ca o încălcare a legii rituale
a comunităţii şi putea fi ispăşit prin anumite plăţi, după care cel care a încălcat legea se considera
liber de orice obligaţie, de fapt sau morală. În limba coptă, care este
cea mai apropiată de limba veche a Egiptului, nu este
nici un cuvânt pentru «pocăinţă»; traducătorii au fost obligaţi să transfere chiar cuvântul grecesc în versiunea coptă
a Noului
Testament. Cum toate religiile păgâne sunt
în esenţă la fel, prin
aceasta se manifestă
o diferenţă vitală între
ele şi adevăratareligie; pentru că pocăinţa de
păcate este primul
pas în lucrarea mântuirii, aşa cum
declară
apostolul Petru când
se adresează israeliţilor adunaţi în templu: «Pocăiţi-vă, deci, şi întoarceţi-vă
la Dumnezeu, pentru
ca să vi se şteargă păcatele». (Fapte
3:19) Biserica papală urmează conducerea tipului său cel vechi
re-anulând nevoia de pocăinţă pentru
păcate şi ispăşirea prin sânge, instituind «indulgenţele» şi «jertfele
liturghiei».
Originea buşteanului Yule şi a pomului de Crăciun
Unul dintre titlurile falsului Mesia era Baal-berit, care înseamnă «Domnul legământului» şi în acest fel se face referinţă la el în Judecători
8:33 – «După moartea lui Ghedeon,
fiii lui Israel s-au
întors iar
şi s-au prostituat după baali şi au luat pe Baal-berit ca dumnezeu al lor.» Este acum fapt recunoscut că 25 decembrie, cu toate că este numită «Ziua Crăciunului», nu este adevărata zi de naştere a Domnului nostru Isus. Începutul lui octombrie este
mai
aproape de corectitudine
pentru naşterea lui ca om şi aprilie pentru
naşterea
lui ca nouă creatură. Dar data de 25 decembrie a fost ţinută iniţial de către ţările păgâne de pretutindeni
în onoarea presupusei naşteri a falsului lor Mesia (Wilkinson, Egyptians, vol. iv., p. 405); şi ca să-i împace şi ca să îngroaşe rândurile aderenţilor nominali
ai creştinătăţii (aşa-numită),
a fost
adoptată aceeaşi zi de sărbătoare de către
biserica
apostată, dându-i-se numai numele lui
Cristos.
Pomul
de Crăciun,
atât de
obişnuit în
zilele
noastre,
era de
asemenea obişnuit
în Roma păgână şi în Egiptul păgân. Acesta este motivul pentru
care
«Babilonul
cel Mare» l-a adoptat, căci nu este nici o poruncă în Scripturi care să le ceară
urmaşilor lui Cristos să respecte ziua naşterii Lui prin sărbătorirea pomului
de Crăciun. Pe scurt –
aruncarea în foc a buştenilor «Yule» în
Ajunul Crăciunului şi apariţia în dimineaţa următoare apomului de Crăciun încărcat cu daruri reprezenta mistuirea marelui zeu, care,
asemenea buşteanului, fusese tăiat
în bucăţi, şi naşterea lui
după aceea în înnoire de
viaţă ca «Vlăstarul lui Dumnezeu» sau arborele care aduce daruri omului. Egiptenii foloseau palmierul ca Pom de Crăciun, dar poporul Romei păgâne folosea bradul, căci bradul simboliza în ascuns zeul
înviat ca Baal-Berit al vechiului Babilon; pentru că Baal-Berit
– «Domnul legământului», diferă
numai printr-o literă de Baal-beret – «Domnul bradului».
(fragment din cartea "Mitologia şi religia" de Marton Edgar)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu