Zeul Saturn şi cultul taurului
Simbolul mistic al lui Osiris era tânărul taur sau viţel Apis,
Apis fiind un alt
nume
pentru Saturn, cel ascuns. Taurul Apis
era de asmenea cunoscut ca Hap, care în limba egipteană înseamnă «a ascunde».În limba caldeană Hapînseamnă «a acoperi». (Egyptian Collection in the
British
Museum, p. 131)
Acum vedem
de ce naţiunea
evreiască
a făcut chipul
unui
viţel şi
i s-au închinat curând după ce au părăsit
Egiptul
sub Moise, pretinzând că acesta este dumnezeul
care i-a eliberat din sclavie,
însemnând, bineînţeles, că Osiris, reprezentat de viţel, era dumnezeul. Un chip al taurului Apis într-o învelitoare asemănătoare cu blana pătată a leopardului este ilustrat de colonelul Hamilton Smith. (Biblical Cyclopaedia, vol. i, p. 368)
Atenţia ne-a
fost deja atrasă asupra semnificaţiei
blanei de leopard care-l identifică pe Osiris cu Nimrod, «îmblânzitorul leopardului». Isis era reprezentată de către o vacă, numită
vaca Athor, care este binecunoscută ca fiind o vacă pătată. – Wilkinson,
vol. iv, p. 387,
şi
vol.
vi, plate 36
Taurul era simbolul specific al lui Nimrod, fiind hieroglifa care îl înfăţişează ca pe «cel puternic» şi «domnul vânătoarei». În Asiria cuvântul pentru «taur» mai semnifică şi «conducător» sau «prinţ» şi pentru acest motiv regii puternici ai Babiloniei şi Asiriei care au urmat
şi l-au imitat
pe Nimrod, primul rege, erau reprezentaţi
de tauri mari cu cap de om. Aceşti tauri aveau şi nişte aripi mari,
întinse,
spre a arăta că nu numai
regele însuşi
era un puternic, dar că avea şi «puternici» sub conducerea lui.
Nimrod şi urmaşii lui sunt «puternicii» sau «uriaşii», despre
care se spune în mitologie că s-au «răsculat împotriva
cerului».
Cuvântul ebraic
pentru «puternic»
din Genesa 10:8 este «gheber» (acelaşi cuvânt este tradus «uriaş» în Iov 16:14 – versiunea King James; “războinic” — Cornilescu revizuită;
n. t.). Un sinonim pentru gheber este «abir», dar «aber»,
pronunţat aproape la fel ca abir,
înseamnă «aripă». Astfel, «Baal-abirin» înseamnă «Domnul celor
puternici», în timp ce «Baal-aberin» înseamnă «Domnul aripilor», sau «cel înaripat»
(cuvântul abir apare în Judecători 5:22 – «de goana năvalnică a puternicilor săi» — Strong; n. t.; în timp ce aber se găseşte în Isaia 40:31 – «vor urca cu aripi ca vulturii» — Strong; n. t.). În Isaia
8:6-8
există o aluzie la «aripile» unui
rege asirian.
Deoarece cornul este vechiul simbol al puterii, aceşti tauri asirieni, deşi cu capete de
om, prezintă
totuşi nişte coarne care
le înconjurau coiful. Motivul pentru
care cornul
este
folosit ca simbol al autorităţii şi al puterii regale pare a se datora direct curajului
lui Nimrod ca mare
vânător,
după cum
reiese
din anumite sculpturi
descoperite de
Layard
în timp
ce săpa în Babilon. Pe o gravură
de lemn, în lucrarea sa Nineveh and Babylon, pagina 605,
Layard îl arată pe Hercule asirianul (adică
«Nimrod
Uriaşul», după cum este numit
în versiunea Septuaginta
a Genesei) atacând fără arme un taur.
După ce a învins taurul, el îşi
pune
cornul lui pe cap ca un trofeu
al victoriei, o dovadă
a marii sale puteri de a fi în stare
să învingă un animal atât de puternic. Astfel încoronat
este
acum
reprezentat
luptându-se cu un leu, regele fiarelor.
Aceasta aminteşte de un vechi obicei printre naţiunile orientale, ca regii şi conducătorii să poarte pe cap coarne ca dovadă a puterii
şi autorităţii lor.
(Smith,
Bible Dictionary, art. «Horn»)
Satirii şi zeul Pan
În versiunea armeană a Cronicii lui Eusebius, Ninus apare primul în lista
regilor asirieni. Aceasta este în acord cu menţiunea Scripturii despre Nimrod,
despre care
se spune că a fost primul
puternic şi a dobândit
prima împărăţie. Potrivit lui Pherecydes, Kronos sau Saturn a fost «primul care a purtat o coroană înaintea tuturor celorlalţi». (Tertullian, De corona militis, cap. 7, Vol. ii, p. 85) Prin urmare, aici găsim o dovadă în plus că Saturn
sau Kronos era Nimrod. Aceasta explică
de ce Bachus grecul era reprezentat
purtând coarne şi de ce era deseori numit prin epitetul «cel cu coarne
de taur». (Orphic Hymns: Imn li, ToTrietericus, greek, p. 117).
Apolo, despre care am văzut că este identificat
în acelaşi fel cu Nimrod, este numit
în Imnurile Orfeice ca «zeul cu două coarne». (Imn lui Apolo) însoţitorii lui Bachus erau numiţi satiri
şi se spune
că «dansau împreună
cu el». (Aelian,
Hist., p. 22) Satirii
erau zei cornuţi; şi cunoscând
identitatea
lui
Bachus este uşor de văzut
că însoţitorii
lui, Satirii, erau cu adevărat cei «puternici» asupra cărora Nimrod era domn. Este în general acceptat că zeul Pan
era căpetenia
Satirilor. Dar
Satir este numai o altă formă a cuvântului Satur sau Saturn – «Cel ascuns».
Prin urmare, Pan a fost
primul
dintre Satiri sau cei ascunşi. Când Nimrod sau Osiris a fost dat la moarte violentă
ca urmare a condamnării judecătoreşti a celor 72 de conducători, aceasta a produs o mare spaimă
printre urmaşii lui care s-au ascuns imediat,
de aici derivarea cuvântului
pan-ică
— frică extremă
sau subită. Referindu-se la efectul pe care
uciderea lui
Osiris de către
Typho (Set sau
Sem) l-a avut asupra
urmaşilor săi, Plutarch spune: «Primii care
au aflat despre
accidentul care i s-a întâmplat
regelui lor au fost panii sau satirii care trăiau pe lângă Chemmis; şi ei, aducând imediat la cunoştinţa
poporului veştile, au dat primul prilej numelui
de Spaimele Panicii » (Panic
Terrors
[n limba engleză; n. t.)
– de Isid. s. 13.
Cultul Diavolului
Cuvântul englezesc «crown» (coroană) este derivat din
numele Kronosi, obişnuita coroană
cu ţinte care împodobeşte capetele monarhilor europeni, sugerează încă ideea
coarnelor regilor antici ai Orientului.
Plutarch
spune că «romanii
se uitau la Kronos
ca la un zeu subpământean
al Infernului». (vol. ii, p. 266) În Ausonius citim de asemenea că «Saturn nu este printre
zeii cerului, ci printre cei ai Infernului». (Ecolog. I, p. 156) }şi Pluto este numit «zeul Iadului»
şi acest nume are aceeaşi semnificaţie ca Saturn, însemnând «Cel ascuns», căci Pluto
este derivat din Lut, «a ascunde», care, prefixat cu articolul definit din egipteană devine «P’Lut». Atât Wilkinson (vol. iv, p. 63), cât şi Bunsen (vol. i, p. 431, 432) arată că Osiris al Egiptului
era «regele hadesului» sau Pluto. Hades, după cum
ştim
cu toţii, înseamnă «starea ascunsă». Totuşi, în realitate, Pluto sau Saturn nu era nimeni
altul decât încarnarea Diavolului, care s-a ascuns sub masca şarpelui atunci când a cauzat căderea omului în grădina Edenului şi care s-a ascuns de atunci de lume la adăpostul lui de minciuni.
Este ciudat
că reprezentarea populară
a Diavolului cu coarne, copite şi coadă este exact
înfăţişarea lui
Nimrod cel negru, înfăţişat în sculptură luptându-se cu leul; pentru că în acea hieroglifă el poartă nu numai cele două coarne ale taurului pe care-l învinsese mai înainte, dar şi picioarele din spate şi coada lui! «{Încornoratul» este denumirea populară prin care Diavolul era cunoscut în Scoţia în vremurile
de demult. Satirii erau
de asemenea pe jumătate
animale, având, pe lângă
coarne,
picioarele din spate şi coada
de ţap. Legătura satirilor asemănători ţapilor cu Diavolul este
confirmată de cuvântul ebraic sa’yr. Acest cuvânt ebraic este
tradus
ţap în 2 Cronici
29:23: «Au adus apoi
ţapii (sa’yr) jertfei pentru păcat» ; demoni [n Levitic 17:7 – «Să nu-ţi mai aducă
jertfele
lor la demoni (sa’yr)»; şi satiri în Isaia
13:21 — «Babilonul
… va fi ca Sodoma şi Gomora … şi satirii
(sa’yr); (Strong; n. t.) vor dansa acolo».
Sistemul «Misterelor» cerea ca tot ritualul lui etc. să fie ţinut cu grijă în secret.
Tot ceea ce era în legătură cu acestea era
simbolic
şi avea o semnificaţie
ascunsă şi în consecinţă iniţiaţilor nu li se permitea să divulge adevărata lor natură, sub pedeapsa cu moartea. Herodot, care a fost iniţiat în misterele Egiptului, evidenţiază aceasta când
se referă la înfăţişarea ca de
ţap a zeului
Pan. El
spune: «Nu că
ei (iniţiaţii) cred că el (Pan)
a avut într-adevăr această formă; ei se gândesc la el ca la ceilalţi zei; dar motivul
(înfăţişării
lui de ţap) având legătură
cu religia, nu am libertatea să-l explic». (Birch, Wilkinson, vol. iii, p. 186). Totuşi, “lucrurile ascunse ale
întunericului” sunt
acum descoperite
în această zi care luminează (începutul Mileniului)
şi noi ştim că motivul mistic al părţii de ţap a satirilor
este în legătură cu panica lor şi cu fuga lor subită să se ascundă auzind despre moartea
violentă a conducătorului lor; pentru că «Berkha»,
cuvântul pentru
«fugar», înseamnă şi «ţap». Unul dintre epitetele
zeului Pan, capul Satirilor,
era Capricorn, care înseamnă
«cu coarne de ţap».
Originea cultului soarelui şi focului
Numele caldean al lui Nimrod, fiul Semiramidei, era Zero-ashta, de la zero – «sămânţa» şi ashta – «femeia».
Dar
cuvântul
Ashta înseamnă şi «foc», aşa că zero-ashta, «sămânţa
femeii», a devenit Zeroastes sau Zoroastru, binecunoscutul nume al căpeteniei închinătorilor la foc.
În istoria generală cele mai frecvente referiri se fac la Zoroastru din Bactria,
dar
vocea antichităţii este clară şi distinctă în privinţa faptului că primul şi cel mai mare Zoroastru a fost un asirian
sau caldeean şi că el a fost fondatorul sistemului idolatru al Babilonului
şi deci Nimrod. (Suidas, Tom. I, p. 1133) După moartea sa, despre Nimrod cel zeificat s-a născocit că s-ar fi
«născut din foc» — Zero-ashta,
«sămânţa focului»
— şi ca atare
a fost
venerat ca marele zeu-soare
Baal. Teophilus din Antiohia
ne informează că Kronos, care am văzut că este unul din titlurile zeificatului Nimrod, era venerat în Orient
ca Bel sau Bal
– Clericus, De Philosophia Orientali, lib.
i, sect. ii, cap.
37.
Nimrod a fost primul rege babilonian şi deci titlul Molech i se aplică
mai întâi lui,
pentru că «Molech» înseamnă «rege». Astfel înţelegem de ce Scripturile îl indică pe Molech (sau Moloch) a fi groaznicul zeu al focului, reprezentantul terestru al lui Baal — zeul soare. În Ieremia
32:35, citim:
«Au zidit
înălţimi lui Baal
în Valea Ben-Hinom,
ca să treacă prin focul lui Moloh pe fiii şi fiicele lor: lucru pe care nu l-il poruncisem;
şi nici nu-mi trecuse prin
gând
că au să facă asemenea grozăvii,
ca să ducă pe Iuda
în păcat». Se susţinea că trecerea
prin foc era în vederea purificării şi asta, probabil, şi făcea să se resemneze pe
părinţii care îşi jertfeau copiii lui Molech. Ei erau sub amăgirea că focul care îi
mistuia
pe micuţi şi îi desăvârşea şi îi făcea potriviţi pentru viaţa viitoare.
Zeul Tamuz,
care este indentificat cu Nimrod, pe care femeile
lui Israel îl plângeau
anual (Ezechiel 8:14), este legat într-adevăr de cultul focului şi de ideea de purificare prin el, pentru că numele Tamuz este derivat din tam – «a desăvârşi» şi muz – «a arde»,
adică, a desăvârşi prin ardere.
Aceasta, fără îndoială, este originea locului imaginar numit Purgatoriu, focul pe care papalitatea îl crede necesar pentru desăvârşirea sufletelor oamenilor şi pentru curăţirea păcatelor pe care le duc cu ei în lumea nevăzută! Bineînţeles, eroarea a apărut firesc din credinţa credulă în minciuna de la început a lui Satan, anume că nu există moarte adevărată, ci sufletul este independent şi nemuritor şi continuă să trăiască în lumea spirituală după moartea corpului. Cei care
cred adevărul lui Dumnezeu sunt
feriţi de asemenea erori şi ştiu că morţii vor rămâne
în mormintele
lor până în glorioasa dimineaţă a învierii. Cât de înşelată a fost sărmana omenire!
În Ieremia 19:5, 6 citim: «Au zidit şi înălţimi lui Baal, ca să ardă pe fiii lor în foc
ca arderi-de-tot lui Baal: lucru pe care nici nu-l poruncisem,
nici nu-l
rânduisem
şi nici nu-mi trecuse prin minte. De aceea, iată, vin zile, zice Domnul,
când locul
acesta nu se va mai numi Tofet, nici Valea Ben-Hinom, ci se va numi Valea Măcelului».
Denumirea de «Tofet» dată văii Hinom sau Gheena aşa cum este
numită în Noul
Testament,
este derivată din
toph, care în Isaia 30:32 este tradus «tamburine», adică tobe. Prin zgomotul tamburinelor sau tobelor preoţii lui Baal căutau să înăbuşe strigătele copiilor care erau jertfiţi groaznicului Molech.
Din cauza acestei
urăciuni Domnul a blestemat
Valea Hinom şi recunoscând
acest blestem Isus
a vorbit despre această
vale ca reprezentând simbolicul «iaz
de foc şi de pucioasă», moartea a doua, în care vor fi aruncaţi Satan şi toţi cei ce îl urmează la sfârşitul
domniei Milenare
a lui Cristos.
Această răsplată dată lui Satan, autorul crudei venerări a lui Molech, pare a fi prezisă în Isaia 30:27-33 sub masca regelui asirian Nimrod, care am văzut că era directul reprezentant al Diavolului. Citim pasajul:
«Iată, Numele Domnului
vine
de departe! Mânia lui este aprinsă, un incendiu
puternic;
buzele
Lui sunt pline de indignare
şi limba Lui este
ca un foc mistuitor … Atunci, asirianul va fi zdrobit de glasul
Domnului, care îl va lovi cu nuiaua Sa. … Căci de mult timp este pregătit un Tofet (Valea Hinom sau Gheena),
pregătit chiar şi pentru împărat: este făcut adânc şi lat, cu foc şi lemne din belşug. Suflarea Domnului îl va aprinde ca un şuvoi de pucioasă.» (Vezi traducerea Cornilescu revizuită, inclusiv nota
de subsol; n. t.)
Aşa cum Valea Gheena,
care se întinde de-a lungul părţii sudice a Ierusalimului,
este
folosită ca un simbol
al morţii a doua de la care nu va mai fi înviere,
tot astfel valea lui
Iosafat sau Kedron, care se întinde de-a lungul părţii estice a oraşului, este folosită ca un
simbol al primei
morţi sau a morţii adamice din care este asigurată o înviere datorită sacrificiului de răscumpărare al lui Isus Cristos. Evreii şi de asemenea mahomedanii doresc mult să fie îngropaţi în această
vale, deoarece ei cred că învierea şi judecata din urmă vor
avea loc aici (Vezi Ioel 3:1, 2; 12-14). Valea lui Iosafat este probabil «valea oaselor uscate», la care
se referă Ezechiel în capitolul 37.
Istorisirea probării profeţilor
lui Baal de către Ilie
(1 Împăraţi 18:17-40) indică cât
era de puternic întemeiată închinarea la Baal în acel timp în Israel.
Ilie a venit cu îndrăzneală în faţă şi a strigat: «Cât timp veţi şchiopăta de amândouă picioarele?
Dacă Domnul este
Dumnezeu mergeţi după El; iar dacă este Baal,
mergeţi după Baal!». Proba propusă de Ilie cu privire la cine era adevăratul Dumnezeu, Iehova sau Baal, trebuia să fie un răspuns prin foc; şi poporul a fost de acord că aceasta
ar fi o probă potrivită pentru că Baal era zeul
soarelui sau focului
şi ce ar fi putut fi mai rezonabil
decât să aştepţi de la el un răspuns prin foc? Proba a reabilitat numele
lui Iehova şi cei 450 de preoţi
ai lui Baal au fost
ucişi. Acţiunea curajoasă a lui Ilie
de a curăţi astfel
ţara de închinătorii lui Baal a fost una de
binecuvântare
incalculabilă
pentru popor. Cultul
lui
Baal era o religie
şi mai cumplită decât
ceea
ce implica aducerea copiilor ca arderi de tot pentru el; pentru
că, exact aşa cum
în legea mozaică se cerea ca preoţii să mănânce o parte din animalele oferite ca sacrificii de către
popor (vezi Numeri 18:9,
10), tot aşa, preoţii lui Baal
mâncau o parte
din sacrificiile umane oferite zeului focului Molech! Aceasta arată
adevărata origine a numelui dat în limba
engleză
(şi română) mâncătorilor
de carne umană, căci cuvântul caldean pentru
«preoţi»
este «cahna», aşa încât Chana-Bal, adică «Preotul lui Baal», a devenit canibal. Este bine cunoscut faptul că preoţii
închinători
la soare ai Mexicului antic erau canibali.
Cât de bucuroasă va fi biata
creaţie
gemândă
când Cristos, adevăratul «Soare al
Dreptăţii» va răsări cu vindecare sub aripile sale. (Maleahi 4:2)
Ce contrast faţă de acel «soare»crud al nedreptăţii care răsărea cu moarte sub aripile sale! Aluzia lui Maleahi la «aripile» soarelui este derivată
evident din binecunoscutul
simbol al zeului
soare din
Egipt şi Asiria. Deasupra uşilor templelor şi mormintelor antice din aceste ţări se vede
în mod obişnuit o reprezentare a zeului
soare, în forma unui disc rotund
cu aripi mari,
întinse.
Alături de soare ca marele zeu al focului era asociat şarpele. Owen spune: «În mitologia lumii primitive şarpele
este în mod universal simbolul
soarelui».
(Owen, apud Davies, Druids, în notă, p. 437) În Egipt cel mai obişnuit semn pentru soare sau zeul soare
este
un disc cu un şarpe
în jurul lui. (Bunsen, Hieroglyphics, vol. i, p. 479) Motivul originar
pentru asocierea şarpelui cu soarele pare
să fi fost acesta: după
cum lumea fizică îşi primeşte lumina de la soare, tot aşa şarpele era considerat marele iluminator al lumii spirituale, dându-i omenirii cunoştinţa
binelui şi răului.
Bineînţeles, aceasta, ca întreaga idolatrie,
este o absolută pervertire a adevărului, dar ea serveşte la identificarea zeului soare cu Satan.
În Apocalipsa
12:3 Satan este numit
«un mare balaur roşu»,
sau «un şarpe aprins» (vezi Diaglottşi compară cu versetul 9). Pausanias ne informează că «balaurul la greci era doar un şarpe mare.»
— lib. ii,
Corinthiaca, cap. 28, p.
175
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu