Prezenta
a doua a Domnului
Printre subiectele biblice,
discutate de crestini in general, si
care aduc binecuvantare, in masura in
care acestea se apropie de adevar,
exista unul important de care se
leaga nu doar speranta crestinilor, si a
evreilor, ci si a lumii intregi.
Gandindu-ne
la istoria rasei umane, la cele 61 de secole care au trecut, la intregul catalog de probleme care au
apasat greu asupra acesteia, si ca din
perspectiva acesteia, pare putin
probabil ca lucrurile sa ia o intorsatura favorabila, nu ne miram ca in lume vedem multa
deznadejde, multa disperare, multa necredinta.
Statisticile spun ca pe pamantul nostru,
in fiecare zi se sting aproximativ 150000 de vieti omenesti, si alte statistici ne vorbesc despre cauzele
care duc la acest trist rezultat. Bolile
mentale si fizice sunt doar o parte din acest tablou sumbru ce se deschide
inaintea oamenilor. O alta parte a
acestui tablou o constituie fanatismul
religios, fenomen care, fara indoiala, este in crestere in acest timp in care , noi
traim. Anumite grupari sau
persoane, in fervoarea lor
religioasa, sunt capabile de gesturi
extreme. Atentatele teroriste ocupa un loc tot mai important pe agenda
buletinelor de stiri, si pe langa
pierderile de vieti omenesti si pagube
materiale, acestea induc in inimile
oamenilor neliniste, si chiar
groaza. Cat de bine se implinesc astazi
cuvintele Mantuitorului, spuse in urma
cu mult timp : ,, ...oamenii isi vor da
sufletul de groaza, in asteptarea celor
ce vor veni pe pamant.'' Luca 21:26
In aceste
stari de lucruri, generale, in care omenirea este prinsa ca intr-un
cleste din care nu poate sa scape, ,,creatia'',
asteapta o eliberare. Evreii, vechiul popor de legamant al lui
Dumnezeu, carora le-au fost date
legamintele, legea, slujba,
fagaduintele, si celelalte, cum spune apostolul Pavel in Rom. 9:4, ei il asteapta in continuare pe Mesia. Musulmanii,
asteapta si ei un mesia, care
potrivit credintei lor, va aduce un fel
de izbavire.
Deasemenea
crestinii, care constituie aproape o treime din populatia
globului, cu toate ca sunt
divizati, in materie de credinta, totusi in acest punct, in asteptarea unui Mesia personal, sunt de acord. Aproape toti cred, accepta ca Isus Cristos, Fiul lui Dumnezeu, este Mesia,
cel demult promis. In timp ce
evreii, asteapta in continuare pe
Mesia, se pare ca ei nu observa ca
misiunea Acestuia, in legatura cu rasa umana,
se imparte in doua, ceea ce noi
numim prima si a doua prezenta. Pe de
alta parte, crestinii in general, accepta
prima prezenta ca un fapt
indeplinit si deasemenea observa in Cuvantul lui Dumnezeu fagaduinta
intoarcerii Lui. Dar cei mai multi,
limiteaza importanta celei de-a doua prezenta,
la rapirea Bisericii si
pedepsirea celor rai. Altii, vazand ceva mai mult, accepta ideea scripturala, ca
Domnul Isus, trebuie sa domneasca
pe pamant 1000 de ani. Totusi, vederea celor din urma nu are suficienta
substanta, pentru ca binecuvantarile
pentru pamant, par sa fie limitate la
cei 1000 de ani. Am amintit aceste
lucruri, nu pentru ca ne place sa ne
comparam cu altii, dar noi amintim aici
despre principii de credinta, si
comparandu-le pe acestea, dorim sa
apreciem cu atat mai mult,
frumusetea, simetria si
consistenta adevarului.
In
calitate de copii ai lui Dumnezeu, am
fost favorizati cu o intelegere mai clara a caracterului Tatalui nostru ceresc
si a Planului Sau care este frumos schitat in Sf. scriptura. Aici noi gasim scripturi care arata clar, ca fii lui Dumnezeu au privilegiul deosebit
al intelegerii scopurilor lui Dumnezeu,
in timp ce lumea nu se bucura in prezent de acest privilegiu. Cuvintele Scripturii spun: ,, Dar voi, fratilor, nu sunteti in intuneric, pentru ca ziua aceea sa va surprinda ca un
hot. Voi toti sunteti fii ai luminii si
fii ai zilei. Noi nu suntem ai
noptii, nici ai intunericului. De aceea sa nu dormim ca ceilalti, ci sa veghem si sa fim treji. " 1 Tes.5:
4-6
Subiectul
la care am facut aluzie, la inceput, dar pe care nu l-am mentionat clar, am dori sa fie cel al prezentei a doua a
Domnului nostru Isus Cristos. Lucrurile
amintite pana aici, au fost intentionate ca o introducere, la subiectul propus. Acest aspect important al adevarului, privitor la a doua prezenta, simtim ca este ceva definitoriu pentru
noi, ceva care ne deosebeste de marea
masa a crestinilor. Se pare ca nu este
voia lui Dumnezeu, ca prezenta din
timpul secerisului, sa fie discernuta de
lume. In pilda celor zece fecioare,
Domnul arata ca acest adevar, al prezentei a doua, este pentru clasa fecioarelor, si nu pentru lume . Acelasi gand il avem si in Isaia 52:7,
unde mesajul pacii si al mantuirii,
este unul general, in timp ce
acea parte care spune : ,, Dumnezeul tau
imparateste'', este pentru Sion. Nu vreau sa spun ca aceasta este ceva
fundamental, pentru ca adevarurile
fundamentale, sunt cele care au fost
valabile de-a lungul varstei, in timp ce
faptul prezentei a doua este legat de timp,
mai exact de sfarsitul varstei.
Se pune o intrebare : este
important pentru noi, sa discernem
prezenta Mirelui ? Credem ca este. Pilda fecioarelor, arata atitudinea corecta a poporului
Domnului, la timpul cand El este
prezent. Acele fecioare care sunt adanc interesate de Mirele ceresc, si
acumuleaza untdelemn,
dovedesc in prezent ca sunt intre
cele intelepte, constituie logodnica
Domnului, iar in viitor, daca vor persevera in aceasta atitudine, vor constitui clasa Mireasa. Observam in pilda, de la v.6 in jos ca mesajul ,,Iata
mirele, iesiti-i in intampinare'', conduce la o analiza serioasa, care provoca o separare a fecioarelor.
Vorbind
despre prezenta a doua, ne propunem sa
luam in considerare trei aspecte importante 1.felul in care El vine, 2. scopul pentru care El vine, si 3. elementul timp In acest context, este necesar
sa amintim si de prima prezenta,
caci cele doua sunt parti dintr-un intreg. Acest intreg este Planul lui Dumnezeu de mantuire, pe care atunci cand il intelegem, ne dam seama ca intaia prezenta a deschis
calea pentru cea de a doua, si ele sunt legate una de cealalta, intocmai ca efectul de cauza. Se poate pune o intrebare importanta : de ce a venit Domnul la intaia prezenta, in trup?
Daca a venit in trup, nu a fost
ceva intamplator, ci ar trebui sa vedem
in aceasta un scop precis. Si intrebam
din nou, care a fost acel scop ?
Probabil cu totii am observat cum apostolii,
uneori citand din V.T., folosesc parti din anumite versete pe care le
combina, cu scopul de a pune in lumina
un anumit rationament, si credem ca ei au procedat in felul acesta , cu aprobarea Domnului. Un exemplu in aceasta privinta, care ne ajuta sa raspundem la intrebarea de
mai sus, il gasim in epistola catre
Evrei 10:5, unde Apostolul Pavel, citand
din Ps. 40 spune : ,, De aceea, cand intra in lume, El zice << Tu n-ai voit nici jertfa, nici dar,
ci Mi-ai pregatit un trup >>'', in psalm nu se aminteste
cuvantul ,, trup'', ci spune :
,, mi-ai strapuns
urechile". Aceasta strapungere a
urechii, luand in considerare Exod
21, ne duce cu gandul la
consacrare, si o componenta de baza a
consacrarii Domnului nostru a fost ca El,
trebuia sa devina Rascumparatorul.
Aici se pare, ca Apostolul
Pavel, pentru a aduce mai multa
lumina, asupra versetelor din psalm,
foloseste cuvantul ,, trup'', in
legatura cu consacrarea Domnului.
Cuvintele : ,,Mi-ai pregatit un trup'',
indica spre faptul ca Tatal ceresc,
a pregatit pentru Domnul Isus, la intaia venire, un trup deosebit, perfect,
pentru a putea fi rascumparatorul lui Adam si a rasei intregi. Un alt motiv,
pentru care a venit in trup, este ca El,
trebuia sa fie un model pentru Biserica,
membrii corpului Sau. Acum vine o
alta intrebare ; la a doua
prezenta, El vine tot in trup? La aceasta intrebare ni se raspunde tot in
epistola catre Evrei 2:9, unde apostolul
ne spune ca in vederea Rascumpararii, Domnul
a fost facut : ,,...pentru putin timp
mai prejos decat ingerii'', astfel ca la
inviere, El n-a mai fost in nici un
sens, o fiinta umana, dimpotriva,
apostolul Petru spune: ,, fiind
omorat in trup, dar facut viu in duh
" 1Petru 3 :18. Insa, poate, cineva ar spune: El nu vine in trup, dar prezenta Sa va fi vizibila pentru orice
ochi, caci asa scrie. Sa ne gandim logic, daca pentru fiintele umane ar fi
avantajos, sa IL vada pe Domnul, ,,asa
cum este''. Ne amintim cazul lui Saul
din Tars, care a vazut doar o clipa
stralucirea gloriei Domnului nostru
inviat, si acest lucru a fost in detrimentul vederii sale, pentru ca el a orbit. Domnul nostru drag nu doreste ca prin
manifestarea prezentei Sale, sa provoce
suferinta suplimentara unei omeniri care deja sufera. El iubeste omenirea asa de mult, ca S-a dat
viata pentru ea. Deci cand doreste ca prezenta Sa sa fie cunoscuta de
oameni, El se adreseaza nu ochiului natural,
ci ochiului intelegerii, dupa
acel principiu enuntat de apostol in Rom. 1 :20, unde citim:
,,Insusirile nevazute ale Lui,
puterea Lui vesnica si divinitatea Lui, se vad lamurit, de la creerea lumii, fiind intelese de minte, prin lucrurile facute de El...'' ; ,,Nimeni n-a vazut vreodata pe
Dumnezeu,'' spune apostolul Ioan, si totusi noi nu spunem ca El nu exista
pentru faptul ca nu L-am vazut, ci
recunoastem in lucrarile facute de El , in jurul nostru si in noi insine, dovada existentei Lui. Tot astfel,
oamenii vor discerne la timpul potrivit,
prezenta Fiului omului, prin
evenimentele si schimbarile din jur ca dovezi puternice , in acest sens. Deasemenea , ne amintim cuvintele Domnului,
rostite cu putin timp inainte de incheierea cursului Sau pamantesc, El a spus
: ,, Inca putin si lumea nu Ma va mai
vedea, dar voi ma veti vedea; '' Ioan 14:19
Aici Domnul indica spre distinctia dintre naturi, si spre faptul ca Sf. scriptura contine
fagaduinte ceresti, pentru o clasa
chemata la comostenire cu Cristos, pe plan spiritual, acestia avand speranta sa
fie ca El, si in felul acesta sa-L vada ,
,,asa cum este'' 1 Ioan 3:2, si deasemenea Sf. scriptura contine fagaduinte
pamantesti, pentru clasa restabilirii, a
celor blanzi, care vor mosteni pamantul.
Acestora din urma nu li s-au facut
fagaduinte in virtutea carora vor putea sa-L vada pe Domnul cu ochii naturali.
Unul dintre motive a fost aratat mai sus.
Am dori
sa spunem cateva lucruri despre scopul prezentei a doua, a Domnului nostru. La inceput, s-a amintit pe scurt, ceva despre situatia in care se afla intreaga
rasa umana, si ca ea nu se poate ajuta
singura, si ilustrand, aceasta situatie, fara iesire,
din perspectiva umana, este
intocmai ca o greutate colosala, care apasa si tine captiv pe cel care este prins dedesubt, ceva care ne
duce cu gandul la acea dimineata de aprilie, a anului 33, cand femeile care
mergeau spre mormant, se intrebau, cine
le va pravali piatra de pe mormant. Dar
cand ele au ajuns la mormant, au
constatat ca piatra, care era foarte
mare, era data la o parte. In mod asemanator, aceasta mare greutate care
apasa tare biata omenire, va fi data la o parte, de catre Cel care a inviat in acea minunata
dimineata de aprilie. A doua prezenta a
Sa, in atmosfera pamantului, sau ,,in
vazduh'' , cum spune apostolul in 1 Tes. 4 :17, are ca scop principal, acest lucru.
Cum s-a spus deja, intaia prezenta a avut ca scop principal furnizarea
Pretului de Rascumparare, a doua
prezenta, pune in valoare, munca celei dintai. Aceasta va insemna o lucrare de restabilire a
tuturor lucrurilor. Apostolul
Petru, ne spune acest lucru in cuvintele
urmatoare : ,,Pocaiti-va deci, si intoarceti-va la Dumnezeu, pentru ca sa vi se stearga pacatele, pentru ca timpurile de inviorare sa poata
veni prin prezenta DOMNULUI si sa
trimita pe Cel care a fost randuit mai dinainte pentru voi: pe Isus Cristos, pe care cerul trebuie sa-L
primeasca pana la timpurile restabilirii tuturor lucrurilor, despre care Dumnezeu a vorbit prin gura
tuturor sfintilor Sai prooroci din vechime. '' Fapte 3:19-21
Conform
Dex. a restabili ,inseamna : 1. a
stabili din nou, a readuce in starea de la inceput; 2. a reconstitui in forma originara, si 3. a readuce la starea normala. Toate aceste trei sensuri ale cuvantului
,,restabilire'' se potrivesc bine unei rase de fiinte inteligente, creeate initial in chipul si asemanarea lui
Dumnezeu, dar care a cazut prin
neascultare, in pacat, degradare si
moarte. Aceasta munca colosala de
eliberare, regenerare, vindecare, innoire, binecuvantare a oamenilor
si a locuintei acestora, Pamantul , cum
s-a putut observa din versetele citate, constituie munca principala a Domnului
nostru, in timpul prezentei a doua. Restabilirea
tuturor lucrurilor, dupa cum a
observat apostolul Petru, ocupa un loc
atat de proeminent, in Planul lui
Dumnezeu, incat toti profetii au vorbit
despre ea. Dar Sf. scriptura ne spune ca
Domnul nu va fi singur, in aceasta
lucrare de restabilire, ci va fi ajutat
de cei care, in aceasta perioada
intermediara, Il urmeaza pe El dupa cum
este scris : ,, Si Isus le-a spus << Adevarat va spun ca, atunci cand va
sta Fiul Omului pe scaunul de domnie al maririi Sale, la reinnoirea tuturor lucrurilor, voi,
care M-ati urmat, veti sta si voi
pe douasprezece scaune de domnie si veti judeca pe cele douasprezece semintii
ale lui Israel >>'' Mat.19:28
Lucrarea intermediara, dintre cele doua veniri, este una importanta, de pregatire a Bisericii, pentru scopul lui Dumnezeu . Ne amintim ca in
fagaduinta facuta de Dumnezeu credinciosului Avraam este amintit atat
scopul, care consta in binecuvantarea
tuturor popoarelor pamantului, cat si mijlocul
prin care se va face aceasta, adica ,,samanta'', care este Cristos. Pregatirea acestei seminte, din necesitate preceda timpurile
restabilirii, a binecuvantarii.
Probabil
am observat cu totii, din Sf.scriptura
ca Dumnezeu a hotarat unele reguli, pe
care El Insusi le respecta. Una dintre
acestea consta in faptul ca orice binecuvantare, pe care El o are de dat omului, prin Cristos,
se adreseaza mai intai evreului.
Ne amintim de Rom. 11 unde
apostolul Pavel vorbeste despre Israel ca despre niste ramuri naturale, in maslinul originar, si ne
gandim ca locul acelor ramuri era acolo, dar ca au fost taiate din cauza
necredintei, fiind altoite in locul
lor, neamurile. Intelegem din elaborarea apostolului, ca invitatia de a forma ,,Samanta lui Avraam'', in vederea binecuvantarii, a fost oferita mai
intai evreului, si numai pentru faptul
ca acesta a refuzat, a ajuns chemarea
cereasca la neamuri. Dar apostolul nu
spune ca prin aceasta respingere a ofertei lui Dumnezeu, ei au pierdut totul, ci dimpotriva,
el spune : ,, Si chiar ei, daca nu staruie in necredinta, vor fi altoiti, caci Dumnezeu poate sa-i altoiasca iarasi.''
Rom.11 :23 Exact aceasta altoire a lor ne aduce la subiectul
nostru, care tine de prezenta a doua. In Rom. 2 :10 se aminteste despre ce s-a
mentionat mai sus : ,, Dar slava, cinste si pace va veni peste oricine face
binele: intai peste iudeu, apoi peste
grec.'' Vom observa aici nu numai ordinea , dar si un alt principiu, anume , binecuvantarea vine doar
peste cine face binele. In prezent evreii nu fac ,, binele'' caci sunt
impietriti , aceasta dificultate
persista pana la completarea lucrarii actuale, cu Biserica , Rom. 11:25. In timp ce pregateam acest subiect, am observat mai bine deosebirea dintre orbire
si impietrire. Sfanta scriptura folseste
acesti termeni, alternativ, si ne gandim ca orbirea indica o problema a
ochilor mintii, o dificultate de a vedea
lucrurile clar. In schimb
impietrirea, este in legatura cu
inima, o inima impietrita este o inima
insensibila, cu care nu se poate
lucra, si din Marcu 6:52 observam ca
dificultatea de a intelege lucrurile,
este legata de impietrirea inimii . Pastorul Russel a scris undeva, ca Dumnezeu a pregatit pentru inimile de
piatra, ,, nicovala necazului''. La
momentul potrivit Domnul va permite pentru ei,
pentru evrei, experientele
necesare pentru zdrobirea inimii si
inlaturarea orbirii. In 2 Cor. 3
: 16 apostolul inspirat spune : ,,Dar
cand (vreunul) se va intoarce la Domnul,
valul va fi inlaturat.''
Intoarcerea lor la Domnul,
coincide cu facerea binelui, si
asta va insemna pentru ei ,,slava, cinste si pace'', adica binecuvantarile restabilirii. Apoi in ordinea aratata de apostol
,binecuvantarile vor veni si peste grec,
adica peste neamuri, pe masura ce
acestia vor accepta conditiile Noului Legamant.
Pana
aici, am observat situatia in care se
afla rasa umana, si cateva din
problemele care o apasa. Creatia
asteapta o eliberare din aceasta robie,
si aflam cu bucurie ca Dumnezeu are pregatit un Plan de eliberare. In Rom. 8: 19-21, apostolul leaga aceasta eliberare de completarea Bisericii, aceasta insemnand cuvintele
,,descoperirea fiilor lui Dumnezeu''.
Am observat deasemenea motivele pentru care intaia prezenta a Domnului a
fost in trup, si faptul ca a doua
prezenta va fi ,, in spirit'', invizibil pentru ochiul uman. Dupa aceea am luat in considerare al doilea
punct si anume, scopul principal al
prezentei a doua, si am aflat ca acesta
este, ,,restabilirea tuturor
lucrurilor'' . Am vazut ca aceasta restabilire, incepe cu poporul Israel . Rom.2:10 ; Fapte
15: 16 ; Zah.12 :7 .
Dragi
prieteni, sa ne intrebam daca
putem sa ne imaginam o veste mai buna,
decat aceea a eliberarii intregii creatii umane, din robia stricaciunii ? Sa incercam sa ilustram, fiecare dintre noi sa ne gandim la o situatie
ipotetica, in care cineva ,
ne-ar aduce o veste buna, dupa
care inima noastra tanjea, deja. S-ar intampla in astfel de situatii ca noi
sa nu luam in considerare elementul timp?
Nu ne-am gandi noi oare, cand se
va transforma in realitate, acea veste buna? S-au altfel,
de cate ori privim agenda,
calendarul sau ceasul, chiar daca
o facem in mod mecanic, nu tinem noi
cont de timp? Si daca asa procedam in lucrurile individuale, marunte ale vietii, atunci care ar trebui sa fie atitudinea
noastra, in legatura cu aceasta veste buna, care vine tocmai din ceruri, la mesajul Planului veacurilor, care a ajuns pana la noi? Profetul Isaia raspunde la aceasta
intrebare: ,, Iata , glasul strajerilor
tai rasuna ; ei inalta glasul, si striga toti de veselie ; caci vad cu ochii lor cum se intoarce Domnul
in Sion. '' Isaia 52 :8 Conform
cronologiei bibliei, sase zile mari de cate o mie de ani din istoria lumii, s-au sfarsit in 1874. Culminarea acestora este ziua a saptea, de o mie de ani, adica Imparatia, cand marele Restaurator trebuie sa fie
prezent. Apostolul Petru spunea ca, cerurile trebuie Sa-l primeasca pana la
acest timp al restabilirii, cand El se intoarce pentru marea lucrare. Versetele din Isaia 52:6-10 arata lucrarea
progresiva a imparatiei. V.6 indica spre faptul, ca poporul Domnului va cunoaste timpul cand
El va zice ,,Iata-ma'', de aceea v.7
urmeaza logic, cu mesajul triplu
,,pacea'', ,, mantuirea'' si prezenta Regelui
aratata in cuvintele , ,, Dumnezeul tau imparateste''. Mesajul este dat de reprezentantii imparatiei, care sunt de partea aceasta a valului, in trup.
Cel care a fost imputernicit in mod special, in aducerea vestilor bune, este Domnul,
Capul, care a pretins lucrul
acesta la intaia venire, cand in
sinagoga din Nazaret, a citit frumoasele
cuvinte din Isaia 61. Ungerea pe care El
a primit-o, la Iordan, in calitate de Cap, a venit in ziua Cincizecimii, peste
Corp si aceasta coboara pana pe marginea vesmintelor, Ps.133. Picioarele din v.7, in mod logic ne gandim ca sunt ultimii
membrii a corpului Lui Cristos, cei care completeaza aceasta clasa . Ei traiesc in timpul deosebit al prezentei
regelui lor, si sunt insarcinati sa duca
acest mesaj, la cei care au urechi de
auzit. V.8 numeste pe acesti credinciosi
,,strajeri'', pentru ca ei sunt din
aceia care vegheaza, atat la cuvantului profetic, cat si la indeplinirea
acestuia in evenimente, cum spunea
apostolul in 1 Tes. 5. Ei inteleg ca
timpul prezentei Regelui lor, este si
ziua primei invieri, si acest lucru este
aratat de cuvintele din v.8 care spun:
,,caci vad cu ochii lor cum se intoarce Domnul in Sion''. Dupa
completarea Bisericii, urmatorul
pas in lucrarea imparatiei este,
ridicarea cortului lui David din prabusirea lui, si Isaia 52:9 ne spune : ,, Izbucniti cu toate in strigate de
bucurie, daramaturi ale Ierusalimului .
Caci Domnul mangaie pe poporul Sau, El a
rascumparat Ierusalimul.'' In timp ce
v.6-8 arata ca in ,,seceris'', adica faza timpurie a imparatiei, prezenta este cunoscuta doar de putini, clasa fecioarelor, in v.10 observam ca prezenta a doua va fi discernuta,
mai tarziu de toate popoarele, si
rezultatul va fi ca: ,,toate marginile
pamantului vor vedea mantuirea Dumnezeului nostru''.
Jubileul
mare al pamantului a inceput atunci cand S-a intors marele Restaurator. Anul jubileu al lui Israel a fost
tipic, indicand spre, jubileul mare al pamantului, in care dragul nostru Rascumparator, intors a doua oara si ca Restaurator, va da o binecuvantare intregii familii umane.
In tip jubileul tinea un an, in antitip avem 1000 de ani inlantuiti unul
de altul, pentru ca orice antitip este
cu mult mai mare decat tipul sau. In
tip, Anul Jubileu trebuia anuntat cu sunet de
trambita, Lev.25:9,10 , aici trambita a saptea ,, suna tot mai
puternic'', Apoc. 11:15-18 ;
Exod19:16-19. Acolo fiecare trebuia sa
se intoarca la mosia lui, aici fiecare
om va avea posibilitatea sa reintre in posesiunile pierdute de Adam, acolo robii erau eliberati, aici creatia care suspina, va fi eliberata ,,din robia stricaciunii'' . Strajerii, cei care vegheaza, vad cum aceste lucruri se contureaza. Domnul ne-a indemnat sa observam infrunzirea
smochinului si a celorlalti copaci, si
sa recunoastem in aceasta, semnul ca El
este la usi, adica este prezent. Trebuie doar ca noi sa ne deschidem inimile,
pentru ca El sa intre si sa ne serveasca o cina bogata. Apoc.3:20 Este bine sa ne inarmam impotriva
indoielii, pentru ca este posibil, ca vanturile actuale , sa
puna serios la incercare credinta noastra, si daca ne incearca indoiala in privinta
cronologiei sau in alte privinte, sa ne
gandim la evenimentele actuale si la timpul in care noi traim, cu multimea de dovezi, care pot vorbi, chiar mai bine si decat cifrele.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu