Falsa «Sămânţă
a Femeii»
Când puternicul Nimrod a fost omorât în mod violent chiar în floarea carierei, mare într-adevăr trebuie să fi fost
bocetele printre urmaşi. Semiramis,
firesc,
a suferit cea mai mare pierdere şi durere. Ea
împărţise
cu el împărăţia şi gloria lui, dar acum, dintr-o
dată, toată această onoare se sfârsise brusc. Semiramis era totuşi o femeie cu ambiţie neţărmurită şi nu intenţiona nicidecum să se retragă
în tăcere fără o tentativă de glorie
în folosul propriu. Că a reuşit să-şi facă un nume al ei este
pe deplin atestat
în paginile istoriei antice. O sugestie foarte îndrăzneaţă
i-a fost
făcută — pe care
a primit-o şi a dus-o
la îndeplinire, anume să pretindă că fiul ei mort nu era altul decât făgăduita «sămânţă a femeii»
care
fusese destinată să zdrobească
capul şarpelui şi care, făcând astfel,
a trebuit să i se
zdrobească propriul călcâi! Înainte fiul ei era onorat ca fiind vânătorul cel puternic şi binefăcătorul
lumii, dar,
deşi murise, ea să declare că înviase şi că fusese
zeificat şi astfel
el va fi venerat ca un
dumnezeu!
Noi spunem că această uneltire îndrăzneaţă i-a fost sugerată Semiramidei, pentru că cine altul ar fi putut instiga la o asemenea înşelătorie decât «tatăl minciunilor»? Acelaşi «şarpe
vechi», Satan, a cauzat căderea omenirii
prin sugestia sa mincinoasă făcută Evei
(Genesa 3:1-6) şi el încerca
acum să zădărnicească planul glorios
de răscumpărare al lui
Iehova introducându-şi
falsul său Mesia, o contrafacere mincinoasă a celui adevărat. Ca o consecinţă a acestui fapt întreaga omenire a fost condusă
pe un drum greşit şi numai puţini au avut privilegiul de a cunoaşte pe Dumnezeu
şi pe Isus Cristos
pe care L-a trimis. Numai cei iniţiaţi în tainele (misterele) lui Dumnezeu prin intermediul
acţiunii luminătoare a Spiritului Sfânt au fost capabili
să-l deosebească pe adevăratul Mesia. (Matei 16:15-17) Ne bucurăm să ştim că timpul nu este departe când bietei omeniri înşelate
i se vor deschide
ochii şi-L va recunoaşte pe adevăratul Răscumpărător şi când oamenii
vor striga: «Iată, acesta este Dumnezeul nostru, în care aveam încredere că ne va mântui». (Isaia
25:9)
Satan
a profitat de sentimentul
religios din om şi prin minciunile
lui orbitoare a direcţionat venerarea lumii spre el însuşi, devenind în fapt «dumnezeul acestui veac». (2 Corinteni 4:4) El şi-a spus în inima
lui
: «Voi fi ca Cel Prea
Înalt» şi a căutat să urmeze această
dorinţă în orice mod posibil. Dar va fi «aruncat în adâncimile gropii» la timpul potrivit al
Domnului (Isaia 14:12-17) şi Isus Cristos,
care nu a căutat să fie deopotrivă cu Dumnezeu, ci s-a înjosit pe Sine însuşi şi a fost ascultător până la moarte,
va fi înălţat nespus
de mult şi Lui i se va da un nume care este mai presus de orice nume, ca în numele lui Isus să se
plece
orice genunchi în adorare şi închinare. (Filipeni
2:6-11) «Căci el înalţă pe cel umilit şi umileşte pe cel înălţat», acesta este principiul după care lucrează Dumnezeu.
Patriarhii şi lumea veche în general erau familiari cu istoria ispitei din Eden şI ştiau
că sămânţa femeii avea să-l distrugă în cele din urmă pe ispititor. Din această
cauză şi din
cauza
slăbiciunii înnăscute a inimii oamenilor (Ieremia
17:9) Satan a putut să strecoare
în lume falsa lui «Sămânţă
a femeii». Noi ştim că este aşa, pentru că abia dacă există popor
în lume a cărui religie
mitologică să nu conţină
referinţe
la «sămânţa» care zdrobeşte
capul
şarpelui. Referindu-se la acest aspect al religiilor ţărilor păgâne, Wilkinson (Vol. his, p. 395) spune: «Geniul cel rău al duşmanilor zeului egiptean Horus (Osiris
într-o altă formă) este reprezentat deseori sub forma unui şarpe, al cărui cap el este văzut străpungându-l cu o lance. Aceeaşi legendă există şi în religia Indiei, unde şarpele cel rău Calya este înjunghiat de Vishnu în avatarul (încarnarea) lui Crishna. Se spune că zeitatea scandinavă Thor a zdrobit capul marelui şarpe cu buzduganul său. Originea acesteia
poate
fi urmărită cu uşurinţă până la Biblie.» Grecii,
de asemenea, îl reprezentau pe zeul lor Apolo ucigând şarpele Pytho; şi Humboldt arată că mexicanii aveau
aceeaşi credinţă
privitor la zeul lor Teotl: «şarpele zdrobit de marele
spirit Teotl, când el ia forma uneia dintre zeităţile subalterne, este geniul răului – un adevărat Kakodaemon». (Mexican Researches, vol. i, p. 228) Când se face o examinare a acestor felurite mituri se află că, în aproape toate
cazurile, zeul ce distruge şarpele moare ca rezultat
al rănilor primite în luptă, aceasta arătând că păgânii ştiau
că prin moarte Sămânţa promisă avea
să-l distrugă
pe adversar.
În citatul de mai sus din Wilkinson se va remarca faptul că el atribuie
Bibliei cunoştinţa
pe care o aveau păgânii despre distrugerea şarpelui ca încarnare a răului; dar, fără îndoială, el a vrut să spună că această
informaţie poate fi umărită până la relatarea ispitirii din Eden, care a apărut după aceea în Biblie. Biblia,
aşa cum o avem, bineînţeles că nu a început să
fie scrisă decât
după Exodul israeliţilor din Egipt,
1615 î. Cr.. Cu mult înainte
de această dată (Exodul a avut loc cu 857 de ani după Potop) religiile false ale Babiloniei,
Egiptului şi celorlalte ţări fuseseră
pe deplin întemeiate, având la origine,
cum am spus, pe Semiramis şi urmaşii ei. Totuşi, chiar
în mijlocul acestei
idolatrii,
Domnul şi-a avut
totdeauna
puţinii
săi credincioşi – Noe, Sem, Avraam şi alţii fiind menţionaţi în mod deosebit. Din cauza că
închinarea
la falsul Mesia se practica
din plin în Egipt şi în celelalte ţări, Iehova a prevenit în repetate
rânduri poporul
său, naţiunea evreiască, să nu-i urmeze.
Închinarea la
«stâlpi şi
pietre» era în realitate închinarea la morţi. Aceste chipuri
înrobeau minţile
celor care se serveau de ele,
dând o aparentă veridicitate fiinţelor care
nu existau, pentru
că «zeii» pe
care
şi-i reprezentau erau în
mormintele lor şi încă aşteaptă
învierea în domnia milenară a lui Cristos.
«Idolul geloziei»
Am menţionat, deja, faptul că personajele cele mai populare
de venerare din fiecare
naţiune au fost «Mama şi Fiul», ale căror chipuri erau înălţate
pretutindeni. Chiar naţiunea
evreiască
a fost pentru un timp vinovată de a se fi închinat zeiţei babiloniene cu falsa Sămânţă în braţele ei, pentru că la unul din chipurile ei se referă în mod evident Ezechiel
(8:3),
când
spune:
«Duhul m-a
ridicat
între pământ şi cer şi m-a dus, în viziuni ale
lui Dumnezeu, la Ierusalim, la uşa porţii de la curtea dinăuntru, care priveşte spre miazănoapte, unde era locul idolului
geloziei, care stârnea gelozia.»
Acest chip al «Mamei
şi Fiului», ridicat ca rezultat al geloziei lui Satan împotriva viitoarei Seminţe adevărate a femeii, a provocat pe Dumnezeu
la gelozie pentru că a direcţionat
greşit evlavia poporului
Său, căruia El i-a spus: «Să nu ai alţi dumnezei
afară de Mine. Să nu-ţi faci chip cioplit
… Să nu te închini înaintea lor şi s nu le slujeşti; căci Eu, Domnul
Dumnezul tău sunt un Dumnezeu gelos». (Exod 20:3-5)
În Egipt «Mama
şi Fiul» erau
veneraţi
ca Isis şi Osiris,
ale căror nume însemnau «femeia» şi «sămânţa», pentru că Isis
este forma
greacă a lui H’isha – femeia, iar Osiris
se citeşte pe monumentele egiptene He-siri — sămânţa.
«Zeificarea» lui Nimrod
În Egipt, istoria mitică a zeificării lui Nimrod
de către Semiramis este ca urmare a faptului că Isis,
care era o mare vrăjitoare şi avea multă
cunoştinţă despre
«ceremoniile magice», l-a instruit pe Horus şi pe o parte din «urmaşii»
lui să facă
o serie de operaţii legate
de înmormântarea
tatălui său, care aveau efectul
de a-l învia
pe Osiris dintre morţi
şi de a-l stabili ca rege în Amenti, adică, «Locul Ascuns»
sau lumea cealaltă
(Fourth Sallier
Papyrus, în Muzeul Britanic. – Cu toate
că Horus a fost fiul lui
Osiris, totuşi el era doar o altă
formă
a lui Osiris însuşi, fiind o nouă încarnare
a acelui zeu).
Astfel, urmând minciuna lui Satan, că morţii nu sunt
morţi, Semiramis şi urmaşii ei amăgiţi i-au făcut pe alţii să creadă că Nimrod
nu mai era mort
acum, ci a fost
înviat şi a devenit un zeu care
trebuia
venerat
ca atare. Dar
este evident că dacă această formă
avansată a idolatriei urma
să fie stabilită, era indispensabil să se inaugureze în secret
şi să funcţioneze cu extremă
precauţie,
pentru că teroarea execuţiei,
execuţie aplicată de curând asupra unuia atât de puternic ca Nimrod,
era prea reală ca să fie neluată în seamă. Prin urmare,
acesta a fost începutul
sistemului nelegiuit
al «Misterului», care a fost atât de
plin
de consecinţe prin
efectele sale pustiitoare şi pe care Domnul
l-a folosit ca un tip al acestei şi mai mari «urâciuni pustiitoare», misticul «Babilon cel Mare» al veacului evanghelic. Însăşi natura «Misterelor» uşura mult înşelarea simţurilor celor care erau “iniţiaţi”.
Este binecunoscut faptul că artele
magice au fost inventate de caldeeni. Epifanius,
după
ce a analizat dovezile accesibile în timpul lui, a spus ca fiind opinia sa că
«Nimrod
este cel care a stabilit ştiinţele magiei şi astronomiei».
(Adv. Hoeres, lib. i, tom. i, Vol. i, p. 7 c) Prin urmare,
toate resursele prolifice ale magiei au fost
folosite
de Semiramis şi urmaşii ei
intimi spre a da culoare
înşelăciunilor mincinoase ale acestor Mistere, al căror iniţiator a fost ea. Dar, cu toată
grija şi precauţiile conducătorilor acestor ceremonii, o parte din
ele au ieşit la iveală, destule
ca noi să fim în stare să câştigăm o înţelegere clară asupra caracterului lor.
Candidaţii la iniţiere
erau
obligaţi să treacă prin corvoada spovedaniei şi li se cerea să se lege cu jurământ
că vor menţine
caracterul secret al sistemului în care doreau să intre. După ce se predau
fără rezerve preoţilor,
erau unşi cu «alifii magice»
prin care se indroducea în sistemul corpului lor astfel
de droguri care urmăreau să le excite imaginaţia
şi să mărească puterea indispensabilelor băuturi ameţitoare,
ca să poată fi pregătiţi pentru viziuni
şi revelaţii ce urmau să li se facă. Wilkinson, descriind experienţele celor ce treceau
prin
procesul iniţierii, spune: «Li
se arătau obiecte ciudate şi uimitoare.
Câteodată locul în
care
erau părea să se cutremure în jurul lor; câteodată apărea luminos şi strălucind
de lumină şi foc puternic,
şi apoi din nou acoperit cu întuneric dens, câteodată
tunet şi fulger,
alteori zgomote înspăimântătoare şi infernale,
câteodată apariţii
teribile uimeau spectatorii
înfricoşaţi».
(Egyptians, Vol. v, p. 326) Atunci,
în cele din urmă, marele zeu ascuns le era descoperit în aşa fel încât să le liniştească spaimele şi să le trezească admiraţia şi afecţiunea oarbă. Era
uşor pentru cei care controlau Misterele ca descoperind secrete
ştiinţifice pe care în gelozia
lor le păstrau pentru folosinţa lor exclusivă să dea iniţiaţilor neştiutori ceea ce ar fi putut să însemne demonstraţia oculară
a faptului că Nimrod cel ucis şi pentru
care s-a plâns atâta
era din nou viu şi înconjurat acum cu glorie
divină. Astfel,
întreg sistemul
«Misterelor»
ascunse ale Babilonului, introduse cu ajutorul
magiei (miracolelor simulate),
intenţiona
să glorifice un om mort şi o dată
ce venerarea unui
om mort era
întemeiată venerarea multor altora
era sigur că avea
să urmeze.
În acest fel Nimrod a devenit «tatăl zeilor», spunându-se că este primul dintre «muritorii zeificaţi». Astfel a fost el venerat sub denumirile de Cronos şi Saturn. Saturn a fost zeul misterelor, numele
însuşi însemnând
«Cel ascuns». El era
descoperit
celor iniţiaţi, dar ascuns tuturor
celorlalţi.
(fragment din cartea
"Miologia şi religia" de Marton Edgar)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu