luni, 3 iulie 2017

MITOLOGIA ŞI BIBLIA III

Falsa «Sămânţă a Femei



Când puternicul Nimrod a fost omorât în mod violent chiar în floarea carierei, mare într-adevăr trebuie fi fost bocetele printre urmi. Semiramis, firesc, a suferit cea mai mare pierdere şi durere. Ea împărţise cu el împărăţia şi gloria lui, dar acum, dintr-o dată, toată această onoare se sfârsise brusc. Semiramis era totuşi o femeie cu ambiţie neţărmurită şi nu intenţiona nicidecum se retra în tăcere fără o tentativă de glorie în folosul propriu. a reuşit să-şi fa un nume al ei este pe deplin atestat în paginile istoriei antice. O sugestie foarte îndrăzneaţă i-a fost făcută pe care a primit-o şi a dus-o la îndeplinire, anume să pretindă că fiul ei mort nu era altul det făgăduita «sămânţă a femeii» care fusese destinată zdrobească capul şarpelui şi care, făcând astfel, a trebuit i se zdrobească propriul călcâi! Înainte fiul ei era onorat ca fiind vânătorul cel puternic şi binefăcătorul lumii, dar, deşi murise, ea declare înviase şi fusese zeificat şi astfel el va fi venerat ca un dumnezeu!
Noi spunem că aceas uneltire îndrăzneaţă i-a fost sugerată Semiramidei, pentru că cine altul ar fi putut instiga la o asemenea înşelătorie decât «tatăl minciunilor»? Acelaşi «şarpe vechi», Satan, a cauzat căderea omenirii prin sugestia sa mincinoasă făcu Evei (Genesa 3:1-6) şi el încerca acum zădărnicească planul glorios de răscumpărare al lui Iehova introducându-şi falsul său Mesia, o contrafacere mincinoa a celui adevărat. Ca o consecinţă a acestui fapt întreaga omenire a fost condu pe un drum greşit şi numai puţini au avut privilegiul de a cunoaşte pe Dumnezeu şi pe Isus Cristos pe care L-a trimis. Numai cei iniţiaţi în tainele (misterele) lui Dumnezeu prin intermediul acţiunii luminătoare a Spiritului Sfânt au fost capabili să-l deosebească pe adevăratul Mesia. (Matei 16:15-17) Ne bucurăm ştim timpul nu este departe când bietei omeniri înşelate i se vor deschide ochii şi-L va recunoaşte pe adevăratul Răscumpător şi când oamenii vor striga: «Iată, acesta este Dumnezeul nostru, în care aveam încredere ne va ntui». (Isaia 25:9) Satan a profitat de sentimentul religios din om şi prin minciunile lui orbitoare a direcţionat venerarea lumii spre el însuşi, devenind în fapt «dumnezeul acestui veac». (2 Corinteni 4:4) El şi-a spus în inima lui : «Voi fi ca Cel Prea Înalt» şi a utat urmeze această dorinţă în orice mod posibil. Dar va fi «aruncat în adâncimile gropii» la timpul potrivit al Domnului (Isaia 14:12-17) şi Isus Cristos, care nu a căutat fie deopotrivă cu Dumnezeu, ci s-a înjosit pe Sine însuşi şi a fost ascultor până la moarte, va fi înălţat nespus de mult şi Lui i se va da un nume care este mai presus de orice nume, ca în numele lui Isus se plece orice genunchi în adorare şi închinare. (Filipeni 2:6-11) «Căci el înalţă pe cel umilit şi umilte pe cel înălţat», acesta este principiul după care lucrează Dumnezeu.

Patriarhii şi lumea veche în general erau familiari cu istoria ispitei din Eden şI ştiau sămânţa femeii avea să-l distrugă în cele din urmă pe ispititor. Din aceas cauză şi din cauza slăbiciunii înnăscute a inimii oamenilor (Ieremia 17:9) Satan a putut strecoare în lume falsa lui «Sămânţă a femeii». Noi ştim este aşa, pentru abia dacă există popor în lume a cărui religie mitologică să nu conţină referinţe la «sămânţa» care zdrobeşte capul şarpelui. Referindu-se la acest aspect al religiilor ţărilor păgâne, Wilkinson (Vol. his, p. 395) spune: «Geniul cel rău al duşmanilor zeului egiptean Horus (Osiris într-o altă formă) este reprezentat deseori sub forma unui şarpe, al cărui cap el este văzut străpungându-l cu o lance. Aceeaşi legendă există şi în religia Indiei, unde şarpele cel rău Calya este înjunghiat de Vishnu în avatarul (încarnarea) lui Crishna. Se spune zeitatea scandinavă Thor a zdrobit capul marelui şarpe cu buzduganul său. Originea acesteia poate fi urmărită cu uşurinţă până la Biblie Grecii, de asemenea, îl reprezentau pe zeul lor Apolo ucigând şarpele Pytho; şi Humboldt arată mexicanii aveau aceeaşi credinţă privitor la zeul lor Teotl: «şarpele zdrobit de marele spirit Teotl, când el ia forma uneia dintre zeităţile subalterne, este geniul răului un adevărat Kakodaemo. (Mexican Researches, vol. i, p. 228) Când se face o examinare a acestor felurite mituri se află că, în aproape toate cazurile, zeul ce distruge şarpele moare ca rezultat al rănilor primite în luptă, aceasta arătând păgânii ştiau prin moarte mânţa promisă avea să-l distru pe adversar.
În citatul de mai sus din Wilkinson se va remarca faptul că el atribuie Bibliei cunoştinţa pe care o aveau păgânii despre distrugerea şarpelui ca încarnare a răului; dar, fără îndoială, el a vrut spună aceas informaţie poate fi umărită până la relatarea ispitirii din Eden, care a apărut după aceea în Biblie. Biblia, aşa cum o avem, bineînţeles nu a început să fie scrisă decât du Exodul israeliţilor din Egipt, 1615 î. Cr.. Cu mult înainte de această dată (Exodul a avut loc cu 857 de ani după Potop) religiile false ale Babiloniei, Egiptului şi celorlalte ţări fusese pe deplin întemeiate, având la origine, cum am spus, pe Semiramis şi urmaşii ei. Totuşi, chiar în mijlocul acestei idolatrii, Domnul şi-a avut totdeauna puţinii săi credincioşi Noe, Sem, Avraam şi alţii fiind menţionaţi în mod deosebit. Din cauza că închinarea la falsul Mesia se practica din plin în Egipt şi în celelalte ţări, Iehova a prevenit în repetate rânduri poporul său, naţiunea evreiască, nu-i urmeze. Închinarea la «stâlpi şi pietre» era în realitate închinarea la morţi. Aceste chipuri înrobeau minţile celor care se serveau de ele, nd o aparen veridicitate fiinţelor care nu existau, pentru «zei pe care şi-i reprezentau erau în mormintele lor şi încă aşteaptă învierea în domnia milenară a lui Cristos.

«Idolul geloziei»

Am menţionat, deja, faptul că personajele cele mai populare de venerare din fiecare naţiune au fost «Mama şi Fiul», ale căror chipuri erau înălţate pretutindeni. Chiar naţiunea evreiască a fost pentru un timp vinovată de a se fi închinat zeei babiloniene cu falsa Sămânţă în braţele ei, pentru la unul din chipurile ei se refeîn mod evident Ezechiel (8:3), când spune: «Duhul m-a ridicat între mânt şi cer şi m-a dus, în viziuni ale lui Dumnezeu, la Ierusalim, la uşa porţii de la curtea dinăuntru, care priveşte spre miazănoapte, unde era locul idolului geloziei, care stârnea gelozia.» Acest chip al «Mamei şi Fiului», ridicat ca rezultat al geloziei lui Satan împotriva viitoarei Seminţe adevărate a femeii, a provocat pe Dumnezeu la gelozie pentru a direcţionat greşit evlavia poporului Său, căruia El i-a spus: «Să nu ai alţi dumnezei afară de Mine. nu-ţi faci chip cioplit … Să nu te închini înaintea lor şi s nu le slujeşti; căci Eu, Domnul Dumnezul tău sunt un Dumnezeu gelos». (Exod 20:3-5) În Egipt «Mama şi Fiul» erau veneraţi ca Isis şi Osiris, ale căror nume însemnau «femeia» şi «sămânţa», pentru că Isis este forma greacă a lui Hisha – femeia, iar Osiris se citte pe monumentele egiptene He-siri mânţa.

«Zeificarea» lui Nimrod

În Egipt, istoria mitică a zeificării lui Nimrod de către Semiramis este ca urmare a faptului Isis, care era o mare vrăjitoare şi avea mul cunoştinţă despre «ceremoniile magice», l-a instruit pe Horus şi pe o parte din «urmaşii» lui facă o serie de operaţii legate de înmormântarea tatălui său, care aveau efectul de a-l învia pe Osiris dintre morţi şi de a-l stabili ca rege în Amenti, adică, «Locul Ascun sau lumea cealaltă (Fourth Sallier Papyrus, în Muzeul Britanic. Cu toate Horus a fost fiul lui Osiris, totuşi el era doar o alformă a lui Osiris însuşi, fiind o noîncarnare a acelui zeu).
Astfel, urmând minciuna lui Satan, că morţii nu sunt morţi, Semiramis şi urmaşii ei amăgiţi i-au făcut pe alţii să creadă Nimrod nu mai era mort acum, ci a fost înviat şi a devenit un zeu care trebuia venerat ca atare. Dar este evident dacă această formă avansată a idolatriei urma fie stabilită, era indispensabil se inaugureze în secret şi să funcţioneze cu extremă precauţie, pentru teroarea execuţiei, execuţie aplica de curând asupra unuia atât de puternic ca Nimrod, era prea reală ca fie neluată în seamă. Prin urmare, acesta a fost începutul sistemului nelegiuit al «Misterului», care a fost atât de plin de consecinţe prin efectele sale pustiitoare şi pe care Domnul l-a folosit ca un tip al acestei şi mai mari «urâciuni pustiitoare», misticul «Babilon cel Mare» al veacului evanghelic. Însăşi natura «Misterelor» uşura mult înşelarea simţurilor celor care erau “iniţiaţi”.
Este binecunoscut faptul că artele magice au fost inventate de caldeeni. Epifanius, după ce a analizat dovezile accesibile în timpul lui, a spus ca fiind opinia sa «Nimrod este cel care a stabilit ştiinţele magiei şi astronomiei». (Adv. Hoeres, lib. i, tom. i, Vol. i, p. 7 c) Prin urmare, toate resursele prolifice ale magiei au fost folosite de Semiramis şi urmaşii ei intimi spre a da culoare înşelăciunilor mincinoase ale acestor Mistere, al căror iniţiator a fost ea. Dar, cu toată grija şi precauţiile conducătorilor acestor ceremonii, o parte din ele au ieşit la iveală, destule ca noi fim în stare câştigăm o înţelegere clară asupra caracterului lor.
Candidii la iniţiere erau obligaţi treacă prin corvoada spovedaniei şi li se cerea să se lege cu jurănt vor meine caracterul secret al sistemului în care doreau să intre. După ce se predau fă rezerve preoţilor, erau unşi cu «alifii magic prin care se indroducea în sistemul corpului lor astfel de droguri care urmăreau le excite imaginaţia şi mărească puterea indispensabilelor băuturi ameţitoare, ca poată fi pregătiţi pentru viziuni şi revelaţii ce urmau li se facă. Wilkinson, descriind experienţele celor ce treceau prin procesul iniţierii, spune: «Li se arătau obiecte ciudate şi uimitoare. Câteodată locul în care erau rea să se cutremure în jurul lor; câteodată apărea luminos şi strălucind de lumină şi foc puternic, şi apoi din nou acoperit cu întuneric dens, câteodată tunet şi fulger, alteori zgomote înspăimântătoare şi infernale, câteodată apariţii teribile uimeau spectatorii înfricoşaţi». (Egyptians, Vol. v, p. 326) Atunci, în cele din urmă, marele zeu ascuns le era descoperit în aşa fel încât să le liniştească spaimele şi să le trezească admiraţia şi afecţiunea oarbă. Era or pentru cei care controlau Misterele ca descoperind secrete ştiinţifice pe care în gelozia lor le păstrau pentru folosinţa lor exclusivă dea iniţiaţilor neştiutori ceea ce ar fi putut însemne demonstraţia oculară a faptului Nimrod cel ucis şi pentru care s-a plâns atâta era din nou viu şi înconjurat acum cu glorie divină. Astfel, întreg sistemul «Misterelo ascunse ale Babilonului, introduse cu ajutorul magiei (miracolelor simulate), intenţiona glorifice un om mort şi o dată ce venerarea unui om mort era întemeiată venerarea multor altora era sigur avea să urmeze.
În acest fel Nimrod a devenit «tatăl zeilor», spunându-se că este primul dintre «muritorii zeificaţi». Astfel a fost el venerat sub denumirile de Cronos şi Saturn. Saturn a fost zeul misterelor, numele însuşi însemnând «Cel ascuns». El era descoperit celor iniţiaţi, dar ascuns tuturor celorlalţi.

  (fragment din cartea "Miologia şi religia" de Marton Edgar)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu