joi, 6 iulie 2017

MITOLOGIA ȘI BIBLIA VI

Semiramis venerată sub diferite nume

       Sistemul pus la cale de Satan de ai deturna pe oameni de la adorarea potrivită a lui Dumnezeu
a fost aplicat de la început. Adorarea creaturii în locul Creatorului a fost o caracteristică a religiilor păgâne şi vedem că în diferite forme ea există şi în aşa zisul creştinism de astăzi. Când Dumnezeu va umplea Pământul de cunoştinţă precum fundul mării este acoperit de apă, mulţi vor recunoaşte că, fără să ştie şi fără să vrea, nu au fost creştini niciodată.

Exact așa cum Nimrod era privit ca soare și i s-a dat titlul de Baal sau «domn al cerului» (pentru că cuvântul Baal înseamnă domn), tot astfel Semiramis, când a fost zeificată în mod asemănător, a fost venerată ca Luna, «Regina cerului». Dar, potrivit lui Athenagoras și Lucian, Semiramis era venerată ca Astarteea, zeița siriană (Legatio, vol. ii, p. 179; De Dea Syria, vol. iii, p. 382). Zeița siriană era cunoscută și ca Ishtar (Layard, Nineveh and Babylon, p. 629) și din Ishtar este derivat cuvântul Easter. (Vezi Watch Tower, 1912, p. 144) Bible Dictionary de Smith, în articolul «Ashtoreth», spune: ,,din legătura acestei zeițe cu Baal sau Bel ar trebui să ajungem firesc la concluzia că ea ar trebui găsită în Panteonul Asirian și de fapt numele Ishtar pare a fi clar identificat în lista marilor zei ai Asiriei. Nu există motiv de îndoială că această zeiță asiriană este Ashtoreth (sau Ashtaroth) din Vechiul Testament și Astarteea grecilor și romanilor… Este sigur că cultul Astarteei a ajuns să se identifice cu cel al lui Venus (sau Afrodita).»
Layard afirmă că în templul sirian din Hierapolis Astarteea «era reprezentată stând pe un leu, încoronată cu turnuri». (Nineveh and its Remains, vol. ii, p. 456) Însăși numele Astarteea înseamnă «femeia care a făcut turnuri», fiind compus din dou` cuvinte: «Asht-tart». Asht este cuvântul pentru femeie și este acceptat în general că ultima silabă «tart» vine din verbul evreiesc «tr», care înseamnă atât «a merge împrejur» cât și «a fi rotund». Din acesta este derivat cuvântul grecesc «turit» și echivalentul său englezesc «turret» (turnuleț), un turn rotund. Prin urmare, Asht-turit, care este același cu ebraicul «Asthoreth» este cuvânt cu cuvânt «femeia care a făcut turnul» sau zidul înconjurător. Ovidiu menționează că se credea în mod obișnuit despre Semiramis că a «înconjurat Babilonul cu un zid de cărămidă.» (Ovidiu, Opera, vol iii; Fasti iv, 219-221) Dar nu este nevoie să punem întru totul pe seama Semiramidei zidirea meterezelor Babilonului; motivul pentru care și-a câștigat faima de a fi fortificat cetatea este că ea a devenit în cele din urmă de primă însemnătate pentru idolatrii din vechime și astfel i-au fost atribuite ei orice virtute sau însușire care au aparținut pe drept cuvânt sau își imaginau că ar fi aparținut fiului ei Ninus. Ea mai era venerată ca Rhea sau Cybele, «Mama zeilor» (Paschal, Chronicle, vol. i, p. 65) și ca atare este totdeauna reprezentată purtând pe cap o coroană cu turnulețe. În această privință Diana efesenilor se asemăna perfect cu Rhea, pentru că și Diana era, la fel, o zeiță purtătoare-de-turn. Însă Diana efesenilor este identificată în mod cert cu Semiramis, pentru că Semiramis este aceeași cu zeița Artemis și este binecunoscut faptul că Artemis era Diana (Layard, Nineveh and its Remains, vol ii, p. 480, notă). Diana romanilor era o femeie-vânător, purtând o tolbă cu săgeți. În acest sens, ea era completarea lui Nimrod, «vânătorul cel puternic».
Adorarea universală a «zeificatei» Semiramis de către națiunile Orientului, sub diferite nume și titluri, ne este în mod special adusă în atenție în Fapte 19:23-41: «Mare este Diana efesenilor», striga mulțimea, «care este cinstită în toată Asia și în toată lumea».
Este un fapt remarcabil că această mare zeiță este venerată chiar și acum, chiar în mijlocul nostru, în persoana papalei «Regine a cerului», așa numita Fecioara Maria, a cărei icoană este ridicată pretutindeni! O icoană favorită a Fecioare Maria romane o arată stând pe o sferă mare, colorată în albastru și presărată cu stele. Pe capul ei este așezată o coroană grea de aur. Globul vrea să simbolizeze bolta albastră a cerului, în timp ce femeia încoronată, ea însăși reprezintă, în mod evident, luna ca Regina cerului, adică Astarteea sau Ashtoreth. Lângă ea ține copilul, care este de asemenea încoronat și care stă pe un glob albastru mai mic presărat cu stele. În această asociere el reprezintă în mod evident soarele, regele sau domnul cerului, adică Baal (amintiți-vă, cuvântul Baal înseamnă Domn). O altă reprezentare familiară a papalei «Mame a lui Dumnezeu» o arată stând pe nori (uneori o sferă), cu un picior călcând capul șarpelui și cu semiluna la picioare. Această semilună este binecunoscutul simbol al Astarteei sau Ashtoreth, coarnele semilunii sugerând mascat puterea ei ca regină a cerului. Papalitatea susține că nu sămânța femeii, ci femeia însăși avea să zdrobească capul șarpelui. Nesocotind regulile gramaticii Biserica Apostată interpretează condamnarea șarpelui de către Dumnezeu: «Ea îi va zdrobi capul, și tu îi vei zdrobi călcâiul». Prin aceasta, zeița «Babilonului celui Mare» doar imită tipul ei din Babilonul antic, pentru că, deși s-a susținut inițial că Nimrod a zdrobit capul șarpelui, gloria înfăptuirii marelui act a fost atribuită mai târziu mamei sale. (Diodorus, Bibliotheca, lib. ii, p. 70; Smith, Classical Dictionary, p. 320) Cu toate că în primă instanță Semiramis și-a dobândit poziția ei înaltă din caracterul divin atribuit fiului din brațele ei, în cele din urmă, ea, practic, și-a eclipsat fiul. Așa și în «Babilonul cel Mare», Madona este cea care primește toată adorația și căreia i se adresează în general rugăciunile. Ce ironie a te gândi că biata omenire a fost atât de orbită de Satan încât a fost înșelată să se închine unei femei inexistente! Bine a procedat Domnul cu poporul Său interzicându-i să se închine la idoli, «care nu văd, nici nu aud, nici nu pricep nimic». (Daniel 5:23; Psalm 115:4-8) Ar fi dificil să înțelegem cum o atât de mare înșelăciune a putut deveni universală, dacă n-am fi conștienți că Satan este «dumnezeul acestei lumi» și că împreună cu el sunt legiunile de demoni care au căutat să întruchipeze morții în diferite feluri, susținând minciuna lui Satan că nu există moarte. (Geneza 3:4) În Psalmul 106:37 ni se spune că evreii, slujindu-i lui Baal sau Molech, cu adevărat «și-au jertfit demonilor pe fiii și fiicele lor»; și în Psalmul 96:5 citim: «Pentru că toți dumnezeii popoarelor sunt demoni» (versiunea Septuaginta). Apostolul Pavel în 1 Corinteni 10:20 spune: «Dimpotrivă, ce jertfesc păgânii, jertfesc demonilor.»

Originea cultului stelei
Venerarea stelelor de către națiunile idolatre a fost la fel de răspândită ca și venerarea soarelui și lunii. Mitologia îi identifică pe Nimrod și pe Semiramis cu anumite constelații. Din consemnări persane suntem asigurați în mod expres că Nimrod după moartea sa a fost «zeificat» sub numele de Orion, vânătorul cel puternic, și «așezat printre stele». (Paschal Chronicle, tom. i, p. 64) Constelația Fecioarei (Virgo) este recunoscută de cei mai învățați astronomi ca fiind dedicată lui Ceres, despre care am văzut că era aceeași cu egipteanca Isis și era prin urmare aceeași cu Semiramis, zeița babiloniană. (Dr. John Hill în Urania; Și dl. A. Jamieson în Celestial Atlas. Vezi Landseer, Sabean Researches, p. 201). Toate semnele Zodiacului și ale celorlalte constelații și stele au fost asociate de către astrologii caldeeni cu diferite zeități și întâmplări în legătură cu acestea. Domnul le-a poruncit în mod deosebit israeliților să nu se închine în nici un caz chipurilor, soarelui sau lunii sau stelelor, din cauza influenței degradante ce ar avea-o asupra lor, întocmai ca aceea pe care a avut-o asupra națiunilor păgâne. În Deuteronom 4:15-19 citim: «… vegheați cu luare aminte asupra sufletelor voastre, ca nu cumva să vă corupeți și să vă faceți un chip cioplit în forma unei figuri asemenea unui bărbat sau unei femei, asemănarea vreunui animal de pe pământ, asemănarea vreunei păsări care zboară pe cer, … asemănarea vreunui pește care trăiește în apele dedesubtul pământului. Să nu cumva, ridicându-ți ochii spre cer, și văzând soarele, luna și stelele, toată oștirea cerurilor, să fii înșelat să te închini înaintea lor și să le slujești». Totuși, poporul evreu a călcat adesea porunca Domnului. În 2 Împărați capitolele 22 și 23 citim cum regele Iosia, după ce a auzit cuvintele recent descoperitei cărți a Legii lui Moise, a curățat țara de această idolatrie: «a izgonit pe preoții idolatri … și pe cei ce aduceau tămâie lui Baal, soarelui, lunii, constelațiilor (celor douăsprezece semne sau constelații, adică Zodiacul, invenția caldeenilor), și întregii oștiri a cerurilor.» (2 Regi 23:5) Această identificare a zeilor și a zeițelor lor cu stelele, de către babilonieni, este o contrafacere a adevăratei «zeificări a muritorilor», Isus Cristos și Biserica glorificată; pentru că citim în 1 Corinteni 15:41, 42 – «Una este slava soarelui și alta slava lunii și alta slava stelelor; chiar o stea se deosebește în slavă de altă stea. Așa este și învierea morților.» (vezi traducerea Cornilescu revizuită cu nota de subsol de la versetul 41; n. t.)

Originea zeului pește Dagon

Avertismentul Domnului pentru poporul Său să nu-și facă vreun chip în asemănarea unui pește implica faptul că acest lucru era posibil. Profesorul Layard în săpăturile sale la Ninive a descoperit figurile sculptate ale unui zeu pește, pe care l-a identificat cu Dagon, zeul pește al filistenilor, care l-au împrumutat de la babilonieni. (Nineveh and Babylon, pp. 343, 350) În 1 Samuel 5:1-5 citim că filistenii au așezat chivotul capturat al lui Dumnezeu în casa zeului lor Dagon. În dimineața următoare l-au găsit pe Dagon căzut cu fața la pământ înaintea chivotului Domnului. L-au pus iarăși pe Dagon la locul lui, dar: «sculându-se dis-de-dimineață, iată că Dagon căzuse cu fața la pământ înaintea chivotului Domnului; capul lui Dagon și cele două mîini ale lui erau tăiate pe prag și nu-i rămăsese decât trunchiul (partea de pește). De aceea, până în ziua de azi, preoții lui Dagon și toți cei ce intră în casa lui Dagon, la Asdod, nu calcă pe prag.» În trecere atragem atenția la Țefania 1:9 – «în ziua aceea, voi pedepsi ]I pe toți cei care sar peste prag …». Filistenii săreau peste pragul unde zeul lor Dagon și-a pierdut capul și mâinile și se pare, din Țefania, că unii dintre evrei, care îl părăsiseră pe Domnul, se închinau lui Dagon și săreau peste prag în semn de respect pentru el! Berosus, descriind acest zeu pește, spune că corpul său era ca cel al unui pește, dar sub capul peștelui era cel al unui om și coada lui se continua cu picioare de femeie. (Cory, Frag. p. 30) Din sculpturile lui Layard, remarcăm că figura avea și mâini. Ce ar fi putut sugera o asemenea stranie combinație de om și pește? Și ce ar fi putut să-i determine pe babilonieni să așeze în templu un obiect atât de ciudat și să i se închine ca unui Dumnezeu? Când ne amintim că o imagine este o hieroglifă, că fiecare trăsătură a acesteia intenționează să exprime un mesaj privitorului sau să sugereze o însușire a zeului reprezentat de imagine, putem să ne dăm seama că acest zeu-pește reprezintă un om care a fost sub anumite aspecte ca un pește. Se pare nu numai că Nimrod și Semiramis au fost ridicați la statutul de zeu și zeiță în cadrul Misterelor, ci și că, în calitate de Tatăl (Kronos) și Mama (Rhea) zeilor, ei au fost înaintemergătorii a numeroși alți «muritori zeificați».Zeul pește Dagon n-ar fi putut reprezenta pe nimeni altul mai bine decât pe Ham (sau posibil Noe), căci oare nu a supraviețuit acest om apelor potopului care i-au distrus pe toți «în nările cărora era suflare de viață»? În  această privință, deci, el a fost asemenea unui pește, pentru că nu citim că peștii au fost distruși în Potop. (Genesa 7:21, 22) Fără îndoială, aceasta este originea acelei creaturi mitice numite sirenă și triton. Marea biserică apostată a Veacului Evanghelic, credincioasă originii sale babiloniene, a adoptat de fapt acest zeu pește în ritualul său, pentru că papa dovedește în anumite ocazii, prin ceea ce poartă pe cap, că este directul reprezentant al lui Dagon. Cum era o regulă indispensabilă în toate religiile idolatre ca marele preot să poarte emblema zeului căruia i se închina, tot așa sculpturile descoperite de Layard arată că preoții lui Dagon erau înveșmântați în îmbrăcăminte asemănătoare peștelui. Acestea erau probabil «hainele străine (sau stranii; n. t.)», la care se face referire în Țefania 1:8. Berosus ne spune că în imaginea lui Dagon capul omului apărea sub capul peștelui, în timp ce Layard subliniază că în cazul preoților «capul peștelui forma o mitră, deasupra celui al omului, în timp ce coada solzoasă, asemenea evantaiului, cădea ca o mantie în spate, lăsând expuse membrele și picioarele de om». (Babylon and Nineveh, pag. 343) Avem dovada că preoții păgâni au abandonat mai târziu corpul peștelui și au folosit numai capul, ca pe o șapcă. (Bryant, vol. v, p. 384) Fălcile căscate ale capului peștelui, puse deasupra capului omului, sunt înfățișarea exactă a mitrei cu două coarne a papei sau a unui episcop papal de astăzi! Domnul A. Trimen, un distins arhitect și autor londonez, a găsit că într-o anumită ocazie, în fiecare an, împăratul Chinei, ca Pontifex Maximus al națiunii sale, poartă o mitră care este copia fidelă a mitrei papale (Hager, Chinese Hieroglyphics, B. xxxv, [n Muzeul Britanic).


Vedem astfel influența extinsă a acestui sistem idolatru, fondat în Babilonul antic. Această «Taină (mister) a fărădelegii» a înșelat într-adevăr toată omenirea, astfel încât, așa cum Scripturile spun pe drept, națiunile au fost îmbătate sau înnebunite. Dar urmașii lui Dumnezeu și ai lui Cristos nu sunt înșelați, ei nu sunt neștiutori cu privire la planurile lui Satan, pentru că «cel duhovnicesc deosebește toate lucrurile și el însuși nu poate fi înțeles de nimeni». «Taina evlaviei» nu poate fi pătrunsă decât de cei care sunt inițiați prin ungerea Spiritului Sfânt. «Lucruri pe care ochiul nu le-a văzut, urechea nu le-a auzit și la inima omului (natural) nu s-au suit, așa sunt lucrurile pe care le-a pregătit Dumnezeu pentru cei ce-L iubesc. Nouă însă Dumnezeu ni le-a descoperit prin Duhul Său, căci Duhul cercetează totul, chiar și lucrurile adânci ale lui Dumnezeu». Să fim recunoscători dacă locuim «în locuința tainică a Celui Prea Înalt». La foarte puțini le-a fost îngăduit a-L cunoaște pe Dumnezeu și pe Isus Cristos pe care L-a trimis El. Ne amintim cuvintele lui Isus, relatate [n Matei 11:25-26 – «Te laud, Tată, Doamne al cerului și al pământului, pentru că ai ascuns aceste lucruri de cei înțelepți șI învățați și le-ai descoperit pruncilor. Da, Tată, pentru că așa este plăcut înaintea Ta!». Putem noi fi siguri că suntem dintre cei inițiați în tainele (misterele) lui Dumnezeu? Da, pentru că apostolul Ioan spune: «Știm că am trecut din moarte la viață pentru că iubim pe frați». «Preaiubiților, să ne iubim unii pe alții, cãci dragostea este de la Dumnezeu. și oricine iubește a fost conceput de Dumnezeu și cunoaște pe Dumnezeu» (1 Ioan 4 :7 – Diaglott; n. t.).

                                                                (fragment din cartea "Mitologia şi religia" de Marton Edgar)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu